خبر فوری

 
فرمانده ارتش پاکستان: پایگاه به آمریکا نخواهیم داد
کد خبر :1553026027

14:23 1400/04/11


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, پاکستان و آمریکا, پاکستان و افغانستان, پایگاه نظامی, پایگاه هوایی, ژنرال قمر جاوید باجوا, صلح افغانستان, فرمانده ارتش پاکستان,

ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان روز گذشته پس از نشست کمیته امنیت ملی پارلمان، در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: سوال در مورد فراهم کردن پایگاه نظامی به آمریکا را از دولت بپرسید، اما پس از مکثی گفت: پایگاه نمی دهیم.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان روز گذشته پس  از نشست کمیته امنیت ملی پارلمان، در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: سوال در مورد فراهم کردن پایگاه نظامی به آمریکا را از دولت بپرسید، اما پس از مکثی گفت: پایگاه نمی دهیم.

در این نشست رئیس سازمان اطلاعاتی امنیتی پاکستان ISI در پارلمان گزارش ارائه کرد درحالیکه فرمانده ارتش به سوالات اعضای پارلمان پاسخ داد.

به گفته منابع، در این نشست تنها گفتگو در مورد افغانستان میسر آمد و رهبران نظامی طی گزارش های خود، گفتند: در خصوص مسئله افغانستان ما می خواهیم کاملا بی جانب باشیم، نمی خواهیم در افغانستان به سمت هر یک از گروه ها برویم، هرکس را مردم افغان انتخاب کنند، ما نمی خواهیم به زور وارد آنجا شویم، حالا احتمال جنگ داخلی در افغانستان وجود دارد، پارلمان تصمیم بگیرد که ما باید چه کار کنیم؟

رهبران نظامی پاکستان افزودند: در زمینه (درگیری) چین و آمریکا ما در کمپ هیچکدام نیستیم، ما درحال عمل به سیاست بی جانب هستیم، در گذشته اشتباهاتی رخ داد. احتمال ورود 500 تا 700 هزار پناهجوی افغان به دلیل تنش به پاکستان وجود دارد، پناهجویان افغان به مناطق مرزی محدود می شوند.

براساس گزارش، در این جلسه گفته شد که پاکستان نقش بسیار مثبت و مسئولانه در ماموریت صلح افغانستان ایفا نمود، تلاش های جدی پاکستان نه تنها باعث هموار شدن زمینه مذاکرات میان جناح های مختلف و جنگجوی افغانستان شد بلکه گفتگوی با معنی میان آمریکا و طالبان نیز آغاز شد، پاکستان به این امر که صلح و ثبات پایدار در افغانستان عملی ضروری برای احیای ثبات در آسیای جنوبی است، یقین دارد. سرزمین پاکستان برای درگیری جاری در افغانستان مورد استفاده قرار نمی گیرد، امیدواریم سرزمین افغانستان نیز علیه پاکستان مورد استفاده قرار نمی گیرد.

ارسال نظر

 
1