خبر فوری

 
 
فرمانده ارتش هند: توافق آتش بس اولین قدم برای عادی سازی روابط با پاکستان است
کد خبر :1650439415

14:30 1400/03/10


برچسب ها : آتش بس, ارتش پاکستان, پاکستان و هند, خط کنترل مرزی, دهلی نو, ژنرال مانوج موکوند ناروانه, فرمانده ارتش هند,

ژنرال منوج موکوند ناروانه فرمانده ارتش هند توافق آتش بس با پاکستان را اولین قدم برای عادی سازی روابط بین دو کشور دانست.


دهلی نو: به گزارش راز نیوز | ژنرال منوج موکوند ناروانه فرمانده ارتش هند توافق آتش بس با پاکستان را اولین قدم برای عادی سازی روابط بین دو کشور دانست.

وی در حساب توئیتر خود نوشت: 3 ماه از آغاز آتش بس با پاکستان در خط کنترل مرزی گذشته و این اولین قدم برای طی این سفر طویل به سمت عادی سازی روابط با پاکستان است. البته این به معنای پایان جنگ ارتش هند علیه تروریسم نیست.

وی افزود: ما هیچ مدرکی مبنی بر تخریب زیرساخت های تروریستی توسط ارتش پاکستان از زمان اجرای آتش بس تا کنون بدست نیاورده ایم.

وی در ادامه گفت: اجرای آتش بس بین پاکستان و هند در خط کنترل مرزی موجب بهبود صلح و ثبات و افزایش اعتماد متقابل بین دو کشور شده و امنیت و آرامش برای مرزنشینان دو کشور به ارمغان آورده است.

لازم به ذکر است که در ماه فوریه سال جاری فرماندهان ارشد نظامی پاکستان و هند به منظور رفع مسائل و نگرانی های اساسی خود که موجب ناامنی و خشونت ها در مرز دو کشور می شود، توافق کردند .

سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرده بود که فرماندهان ارشد نظامی پاکستان و هند در مورد روش برقراری خط ارتباط تلفنی محرمانه با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند. دو کشور وضعیت خط کنترل مرزی و بخش های دیگر را در یک فضای مستقل، خوب و دلپذیر بررسی کردند. همچنین دو کشور بر حفظ تمام توافقنامه ها و آتش بس از جمله توافقنامه آتش بس سال 2003 بین یکدیگر تاکید کردند.

ارسال نظر

 
1