خبر فوری

 
 
فرمانده ارتش هند: امیدواریم تنش مرزی با گفتگو می تواند حل شود
کد خبر :1684451573

14:48 1399/06/14


برچسب ها : ارتش هند, چین, لداخ, هند, هند و چین,

منوج نریوان فرمانده ارتش هند حین بازدید از منطقه مرزی با چین در گفتگو با شبکه خبری ANI، وضعیت منطقه را "متشنج ملایم" توصیف کرد و افزود: امیدواریم تنش مرزی با گفتگو می تواند حل و فصل شود.


دهلی نو: به گزارش راز نیوز| منوج نریوان فرمانده ارتش هند حین بازدید از منطقه مرزی با چین در گفتگو با شبکه خبری ANI، وضعیت منطقه را "متشنج ملایم" توصیف کرد و افزود: امیدواریم تنش مرزی با گفتگو می تواند حل و فصل شود. روحیه نیروها خوب است و آماده مقابله با هر چالشی هستند. هرچند از چند ماه گذشته وضعیت منطقه مرزی با چین تنش زا است، اما هند در سطح نظامی و دیپلماتیک با چین در ارتباط است.

طبق گفته خبرگزاری، فرمانده ارتش هند که روز گذشته وارد منطقه مرزی لداخ شده است، علاوه بر بازدید از مناطق مختلف، با افسران و نیروهای مرزی نیز دیدار و گفتگو انجام داده است.  

شایان ذکر است دو کشور چین و هند به دلیل نداشتن مرز دائمی مشترک، مرزی که دو کشور را تقسیم می کند را خط کنترل واقعی می نامند. با افزایش تنش های نظامی بر سر مناطق مرزی میان دو کشور، دو طرف علاوه بر اعزام نیرو و تجهیزات به این منطقه، طرف مقابل را به تجاوز به خاک جانب دیگر متهم کرده اند که این تجاوزات موجب درگیری هایی میان دو کشور نیز شده است.

گفتنی است طی درگیری نظامی شدید میان نظامیان دو کشور در منطقه مرزی گلوان لداخ در ماه ژوئن، 20 نظامی هندی کشته شدند. 

ارسال نظر

 
1