خبر فوری

 
 
فرماندار ایالت پنجاب در بروکسل: صلح پایدار در افغانستان نه تنها منطقه بلکه به سود جهان است
کد خبر :629230112

13:36 1400/07/21


برچسب ها : افغانستان, پارلمان اتحادیه اروپا, پاکستان, پاکستان و اتحادیه اروپا, چودری محمد سرور, دولت طالبان افغانستان, فرماندار ایالت پنجاب,

چودری محمد سرور فرماندار ایالت پنجاب طی دیدار های جداگانه با اعضای پارلمان اروپا و رئیس کمیته حقوق و عدالت در بروکسل اظهار داشت که صلح پایدار در افغانستان نه تنها منطقه بلکه به سود کل جهان نیز است.


بروکسل: به گزارش راز نیوز| چودری محمد سرور فرماندار ایالت پنجاب طی دیدار های جداگانه با اعضای پارلمان اروپا و رئیس کمیته حقوق و عدالت در بروکسل با بیان اینکه صلح پایدار در افغانستان نه تنها منطقه بلکه به سود کل جهان نیز است، افزود: تصمیم در مورد دولت طالبان را پس از مشورت با کشورهای همسایه، جامعه جهانی من جمله اتحادیه اروپا، اتخاذ خواهیم کرد.

گفتنی است وی با شان کلی عضو کمیته تجارت بین المللی و نماینده ایرلندی پارلمان اروپا، سوزانا سساردی نماینده پارلمان اروپا و جوآن فرناندو لوپز رئیس کمیته حقوق و عدالت دیدار های جداگانه ای در زمینه GSP+ انجام داده است. در این دیدار فرماندار ایالت پنجاب توضیحاتی در مورد افغانستان ارائه داد درحالیکه شان کلی از حمایت کامل از کنوانسیون 27 جی اس پی پلاس و موضع پاکستان در قبال افغانستان، اطمینان داد. شان کلی افزود: سوزانا نماینده ایتالیایی پارلمان و عضو کمیته روابط خارجی نسبت به طالبان در افغانستان ابراز نگرانی کرد، اما ما آنها را از پیش زمینه آگاه کردیم.

سیدرک سوزانا از همکاری پاکستان در خارج کردن شهروندان ایتالیایی از افغانستان تشکر کرد.

محمد سرور در دیدار با فرناندو رئیس کمیته حقوق و عدالت پیام مثبتی در مورد پاکستان و افغانستان انتقال داد و وی را از تلاش های پاکستان در زمینه اقلیت ها، حقوق بشر و تلاش های پاکستان در زمینه افغانستان، مطلع ساخت. به او گفته شد که پاکستان بیش از همه در تنش افغانستان تحت تاثیر قرار گرفت و پاکستان در حال حاضر میزبان نزدیک به چهار میلیون پناهجوی افغان است.

ارسال نظر

 
1