خبر فوری

 
 
فرماندار ایالت بلوچستان : کشورهای همسایه عامل نا امنی در بلوچستان هستند
کد خبر :462113710

19:36 1398/01/27


برچسب ها : UNHCR, ایران, بلوچستان, پاکستان, مرز, کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان,

امان الله خان یاسین زئی فرماندار ایالت بلوچستان طی دیدار با خانوم RUVENDRINI MENIKDIWELA نماینده بخش پناهندگی سازمان ملل متحد UNHCR گفت : ایالت بلوچستان به دلیل موقعیت جغرافیایی خود دارای هویت منحصر به فردی است. به دلیل مرز های مشترک با کشورهای ایران و افغانستان، کنترل امنیت این ایالت امر بسیار مشکلی است .


 

به گزارش راز نيوز، امان الله خان یاسین زئی فرماندار ایالت بلوچستان طی دیدار با خانوم  RUVENDRINI MENIKDIWELA نماینده بخش پناهندگی سازمان ملل متحد UNHCR گفت : ایالت بلوچستان به دلیل موقعیت جغرافیایی خود دارای هویت منحصر به فردی است. به دلیل مرز های مشترک با کشورهای ایران و افغانستان، کنترل امنیت این ایالت امر بسیار مشکلی است، اما خوشبختانه به دلیل قربانیان ارتش و دیگر سازمان های امنیتی، وضعیت امنیتی ایالت روبه بهبودی است.
طرفین در این دیدار در رابطه با وضعیت کلی منطقه، مدیریت مرز های مشترک پاکستان و افغانستان و ثبت مهاجران افغانستان گفتگو کردند. فرماندار ایالت بلوچستان ثبت رسمی مهاجران افغانستانی در کشور پاکستان را از ضروریات برای ارتقاء امنیت منطقه خواند و ابراز داشت که این امر موجب کمک در زمینه امنیت خواهد شد. نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان با سر نام UNHCR با تشکر از مردم پاکستان برای استقبال از پناهندگان افغانستانی، از انفجار بمب در بازار هزار گنجی کویته نیز ابراز تاسف کرده و با بازماندگان ابراز همدردی کرد.

ارسال نظر

 
1