خبر فوری

 
 
فرصت 5 ماهه اف ای تی اف برای گزارش عملکرد پاکستان
کد خبر :1565965595

17:25 1399/01/20


برچسب ها : FATF, پاکستان و گروه ویژه اقدام مالی,

گروه ویژه اقدام مالیFATF در پی بی ثباتی پیش آمده درپی شیوع ویروس کرونا، فرصت 5 ماهه اضافی برای ارسال گزارش عملکرد اسلام آباد در رابطه با 13 مورد از نکات عملیاتی FATF باقی مانده را به پاکستان داده و برخلاف اینکه قرار بود این گزارش طی ماه جاری میلادی ارسال شود، به ماه اوت سال جاری میلادی موکول شده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| گروه ویژه اقدام مالیFATF فرصت 5 ماهه اضافی برای ارسال گزارش عملکرد پاکستان در رابطه با 13 مورد از نکات عملیاتی FATF را به پاکستان داده و برخلاف اینکه قرار بود این گزارش طی ماه جاری میلادی ارسال شود، به ماه اوت سال جاری میلادی موکول شده است.

یک مقام ارشد دولتی پاکستان در گفتگو با خبرگزاری خارجی گفت: از طریق منابع بانک مرکزی پاکستان مطلع شدیم که بررسی پرونده پاکستان و عملکرد آن که قرار بود از 1 الی 6 تیر در پکن انجام شود، به تعویق افتاده و به ماه اوت موکول شده است. وی افزود: طبق برنامه قبلی پاکستان باید گزارش عملکرد خود را در 1 اردیبهشت برای اف ای تی اف ارسال می کرد. ظاهرا این تعویق به دلیل وضعیت بی ثباتی پیش آمده درپی ویروس کرونا است که به موجب آن فرصت 5 ماهه برای تکمیل کسری در انجام اقدامات به پاکستان برای ارسال گزارش ارائه شده است.

شایان ذکر است در پی فرصت چهار ماهه گروه ویژه اقدام مالی به پاکستان برای اجرایی سازی 27 نکات ارائه شده از سوی اف ای تی اف، پاکستان طی این مدت تنها 14 نکات را اجرا کرد که اجرای 13 نکات دیگر باقی ماند.  از طرفی کار گروه ویژه اقدام مالی طی نشست ماه فوریه از اقدامات صورت گرفته توسط پاکستان در راستای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم ابراز خرسندی کرده بود.

ارسال نظر

 
1