خبر فوری

 
 
فرصت شش روزه عمران خان به دولت پاکستان برای اعلام تاریخ انتخابات پارلمانی
کد خبر :1749267449

10:08 1401/03/05


برچسب ها : ارتش پاکستان, انتخابات پارلمانی, پارلمان پاکستان, پلیس اسلام آباد, پلیس پاکستان, پلیس پنجاب, حزب تحریک انصاف پاکستان, دولت پاکستان, عمران خان,

عمران خان نخست وزیر برکنار شده پاکستان در تجمع هواداران خود در اسلام آباد به دولت حاکم 6 روز مهلت داد تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی را اعلام نماید، در غیر این صورت مجدداً طرفداران حزب تحریک انصاف به سمت اسلام آباد به راهپیمایی خواهند پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| عمران خان نخست وزیر برکنار شده پاکستان در تجمع هواداران خود در اسلام آباد به دولت حاکم 6 روز مهلت داد تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی را اعلام نماید، در غیر این صورت مجدداً طرفداران حزب تحریک انصاف به سمت اسلام آباد به راهپیمایی خواهند پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان که دولت وی با ائتلاف تمامی احزاب اپوزیسیون توسط جنبش عدم اعتماد در مجلس برکنار شده است، از تمامی طرفداران خود و اعضای حزب تحریک انصاف خواستار راهپیمایی گسترده به سوی اسلام آباد پایتخت پاکستان برای تحت فشار قرار دادن دولت ائتلافی شهباز شریف جهت برگزاری زود هنگام انتخابات پارلمانی و انحلال پارلمان فعلی شد.

عمران خان در جریان این تجمع در خیابان جناح اسلام آباد اظهار داشت: من تصمیم گرفته بودم تا زمانی که تاریخ انتخابات(از سوی دولت) اعلام نشود به تحصن خود در اینجا ادامه دهم، اما با توجه به شرایط مشاهده شده در 24 ساعت گذشته متوجه شدم که آنان(دولت حاکم) سعی دارند ما با پلیس وارد درگیری شویم.

وی افزود: این افراد قصد دارند کشور من را به سوی اختلاف و تفرقه بکشانند، این افراد برای محفوظ نگاه داشتن خود به دنبال ایجاد درگیری میان مردم و پلیس و ایجاد حس نفرت میان مردم علیه پلیس هستند، آنان تصور می کنند ما تروریست و خائن به کشور هستیم بنابراین سعی دارند ما علیه ارتش خود نیز شورش کنیم.

وی تصریح کرد: تداوم تحصن از جانب من در اینجا منجر به ایجاد درگیری میان پلیس و نیروهای مسلح با مردم خواهد شد، مردم، پلیس و نیروهای مسلح همگی متعلق به خود ما هستند.

عمران خان خاطرنشان کرد: برگزاری تجمع اعتراضی صلح آمیز حق مسلم ما بود، اما دولت وارداتی به استفاده از خشونت روی آورد، من خواستار اجرای عدالت از جانب دیوان عالی کشور هستم، کدام کشور جمهوری است که اجازه برگزاری تجمع اعتراضاتی صلح آمیز را به مردم خود نمی دهد؟ اما 5 تن از افراد ما در جریان این تجمع شهید شده اند.

گفتنی است به دنبال برگزاری راهپیمایی گسترده از سوی حزب تحریک انصاف به رهبری عمران خان نخست وزیر برکنار شده پاکستان، وزارت کشور دولت پاکستان ارتش این کشور را برای تامین امنیت ساختمان ها و تاسیسات دولتی و نمایندگی های دیپلماتیک کشورهای خارجی مستقر در اسلام آباد را فراخوانده است.

همزمان با فراخوان حزب تحریک انصاف برای برگزاری راهپیمایی گسترده به سوی اسلام آباد، دولت حاکم اقدامات سرکوبگرانه اعضای حزب تحریک انصاف در سراسر پاکستان به ویژه در ایالت پنجاب را آغاز نمود و در جریان بیش از هزار عملیات مختلف پلیس پاکستان در نقاط مختلف ایالت های پنجاب و سند بیش از 100 تن از اعضا و رهبران حزب تحریک انصاف بازداشت شدند.

نیروهای پلیس در جریان عملیات های خود بدون هیچگونه حکم قانونی اقدام به صورت شبانه به منازل رهبران حزب تحریک انصاف یورش برده و با اذیت و آزار قرار دادن زنان و کودکان به تخریب درب ها و اموال منزل پرداختند.

ارسال نظر

 
1