خبر فوری

 
فرد گروگانگیر در ایالت تگزاس برای آزادی عافیه صدیقی اقدام به گروگانگیری کرده بود
کد خبر :2084746415

15:41 1400/10/27


برچسب ها : FBI, اداره تحقیقات فدرال آمریکا, انگلیس, ایالات متحده آمریکا, ایالت تگزاس, پاکستان و آمریکا, دکتر عافیه صدیقی, عافیه صدیقی, گروگانگیری, گروه القاعده,

روزنامه نگار مقیم انگلیس در گزارشی اظهار داشت که هرچند فرد گروگانگیر تمایلات مجاهدانه داشته و به گروه جماعت تبلیغی پیوسته بود، اما اینکه ملک فیصل اکرم با سفر به آمریکا دست به گروگانگیری مسلحانه بزند و خواستار آزادی عافیه صدیقی شود، امری غیرمعقول و برخلاف حقایق می باشد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | یک شهروند انگلیسی پاکستانی تبار به نام ملک فیصل اکرم که برای آزادی عافیه صدیقی در تاریخ 25 دی در عبادتگاه یهودیان ایالت تگزاس اقدام به گروگانگیری کرده بود ، طی عملیات نجات گروگان ها به دست نیروهای امنیتی کشته شد.

اکرم پدر فیصل اکرم از اهالی منطقه جهلم ایالت پنجاب پاکستان بوده و وی به همراه خانواده خود 50 سال پیش به انگلیس مهاجرت کرده بود.

یک روزنامه نگار ساکن انگلیس به نام مرتضی علی شاه طی گزارش خود در رابطه با ملک فصل اکرم اظهار داشت: فیصل اکرم ساکن منطقه بلک برن انگلیس به یک مسلمان تندرو تبدیل شد و تا حدودی متمایل به جهاد بود که به همین خاطر به عضویت گروه جماعت تبلیغی در آمده و به کشورهای دیگر سفر می کرد.

وی در گزارش خود اظهار داشت که هرچند فرد گروگانگیر تمایلات مجاهدانه داشته و به گروه جماعت تبلیغی پیوسته بود، اما اینکه ملک فیصل اکرم با سفر به آمریکا دست به گروگانگیری مسلحانه بزند و خواستار آزادی عافیه صدیقی شود، امری غیرمعقول و برخلاف حقایق می باشد. 

وی افزود: ملک اکرم و خانواده وی در عرصه سیاست انگلیس فعال بوده و از اقوام نزدیک آنان یک نفر به نام ملک عرفان مشاور حزب کارگر انگلیس می باشد.

این روزنامه نگار همچنین اعلام کرد: بر اساس سخنان آشنایان فیصل اکرم، وی بر خلاف پدرش اکرم روابط خوبی با اقوام و آشنایان خود نداشت و بر عکس پدرش که فردی مذهبی اما صلح طلب و بردبار می باشد، یک مذهبی افراطی بود که این امر موجب مرگش شد.

ملک اکرم پدر فیصل دارای 5 پسر و یک دختر بوده و به عنوان رئیس مرکز اسلامی در خیابان رندال لندن مشغول به کار بود.

بر اساس گزارش این روزنامه نگار، فیصل اکرم در تظاهرات حمایت از فلسطین و اعتراض برای آزادی زندانیان گوانتانامو شرکت می کرده است. به محض انتشار اخبار گروگانگیری فیصل اکرم در ایالت تگزاس آمریکا، گلبر اکرم برادر بزرگتر ملک فیصل اکرم در پیامی اظهار داشت که آنها در حال همکاری با سازمان اداره تحقیقات فدرال آمریکا FBI می باشند و وی ضمن عذر خواهی از مردم خاطر نشان ساخت: من با اندوه و تاسف کشته شدن برادرم در ایالت تگزاس آمریکا را تایید میکنم، ما به عنوان یک خانواده کاملا نابود شده ایم. درحال حاضر ما نمی توانیم بیشتر از این چیزی بگوییم، تحقیقات سازمان اف بی آی ادامه دارند، ما نتوانستیم او را برای تسلیم شدن و زمین گذاشتن اسلحه متقاعد کنیم، همچنین ما می خواهیم بگوییم که حمله کردن به یک انسان خواه او یهودی باشد، مسیحی یا مسلمان، این کار را غلط می دانیم، و باید همواره چنین اقدامی محکوم شود. اقدامات این چنینی حمله یک مسلمان به یک یهودی یا بالعکس عملی غیرقابل بخشش است.

گلبر اکرم برادر بزرگتر فیصل اکرم در ادامه بیانیه خود مدعی شد که برادرش بیماری ذهنی داشته است.

علی شاه روزنامه نگار در ادامه افزود: ملک فیصل هرچند به همراه گروه تبلیغی سفرهایی به خارج از کشور داشت، اما او اینقدر خشونت طلب نبود که بخواهد اسلحه به دست بگیرد، براساس اطلاعات جمع آوری شده، این غیر قابل باور است که ملک فیصل چنین اقدامی را انجام داده باشد، زیرا او یک فرد باهوش و دارای ذهن تجاری بود. اما اینکه این فرد طی سفر به آمریکا طی گروگانگیری مسلحانه با شعار آزادی عافیه صدیقی دست به چنین کاری بزند، غیرقابل باور است.

از طرفی الطاف شکور رئیس حزب نگهبان دموکراتیک PDP در پیام ویدیویی اظهار داشت که این حادثه و معرفی کردن ملک فیصل در رسانه های دروغگو به عنوان محمد صدیقی برادر عافیه صدیقی یک دروغ بزرگی بود که شکست خورد، وی افزود: این برنامه ای از سوی ایالات متحده برای بدنام کردن دکتر عافیه صدیقی و ثابت کدردن این امر که این خانم یک تروریست و حامی آنها است، صورت گرفت.

الطاف شکور خاطر نشان ساخت که ایالات متحده به این منظور این فرد را به عنوان برادر عافیه صدیقی معرفی کرده است چون در ایالات متحده تظاهراتی به منظور آزادی عافیه صدیقی صورت می گیرد، ایالات متحده برای ایجاد شبهه در اذهان عمومی، به حاشیه بردن اعتراضات و تثبیت یک تصویر تروریستی از عاقیه صدیقی این کار را انجام داده است.

 

خانم عافیه صدیقی کیست؟

لازم به ذکر است که دکتر عافیه صدیقی در سال 2008 به اتهام کشف شدن مواد شیمیایی و نوشته هایی مبنی بر چگونگی نابودی نیویورک ، توسط پلیس افغانستان دستگیر شده بود.

 

براساس گفته های مقامات، با مطرح کردن سوال پلیس در رابطه با مواد شیمایی و این نوع نوشته ها، دکتر عافیه صدیقی با به دست گرفتن اسلحه به سوی نظامیان پلیس تیراندازی کرد. این درحالی است که دراثر تیراندازی وی هیچ یک از نظامیان آمریکایی و افغان آسیبی ندیدند.
این درحالی است که وکلای دکتر عافیه صدیقی در رابطه با تیراندازی وی گفته اند که او به دلیل نامساعد بودن شرایطش دست به اسلحه شده بود. وکلا ابراز داشتند که این اقدام صدیقی، اقدام تروریستی نبوده است.
دادگاه آمریکایی در افغانستان، دکتر عافیه صدیقی را علاوه بر تیراندازی به سوی نظامیان به اتهام 7 مورد دیگر، وی را به عنوان مجرم معرفی کرده بود.

ناگفته نماند که دولت پاکستان در دفعات متعدد در گفت وگو هایی خواستار پیشبرد این موضوع به جلو و آزادی این شخصیت خود از مقامات آمریکایی شده است .

گفتنی است عافیه صدیقی عصب‌شناس پاکستانی درحال حاضر در حال سپری کردن محکومیت حبس ابد در زندان تگزاس می باشد. وی که در سال 1990 به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد، در سال 2003، به اتفاق سه فرزندش هنگام دیدار از خانواده اش  از کراچی ناپدید شد تا وقتی که براساس گزارش رسانه ها، در غزنی افغانستان با یادداشت‌هایی برای ساخت بمب به همراه ظروفی از سیانور سدیم دستگیر شد.

براساس گزراش رسانه ها، صدیقی که با خالد شیخ محمد یکی از طراحان حملات یازدهم سپتامبر نسبت خویشاوندی دارد، در نیویورک در دادگاه منطقه‌ای فدرال در سپتامبر 2008 به اتهام اقدام به قتل و ضرب و جرح ناشی از یک حادثه در گفتگو با مقامات ایالات متحده در غزنی، اتهاماتی که صدیقی آن را تکذیب کرد تحت تعقیب بود. پس از 18 ماه در بازداشت در اوایل سال 2010 میلادی، او به 86 سال زندان محکوم شد.

 

 

ارسال نظر

 
1