خبر فوری

 
 
فراهم کردن بودجه توسط آلمان برای پروژه های توسعه به ارزش 163 میلیون یورو در پاکستان
کد خبر :594982212

11:20 1402/02/20


برچسب ها : آژانس توسعه آلمان, پاکستان و آلمان, روابط دوجانبه, سردار ایاز صادق, مذاکرات, معاون بخش خارجی وزارت همکاری اقتصادی و توسعه آلمان, وزیر اقتصاد پاکستان, وزیر امور اقتصادی پاکستان, وزیر همکاری اقتصادی و توسعه آلمان, کمک مالی,

نشست دو روزه G2G در برلین میان پاکستان و آلمان برگزار و در آن توافق شد تا دولت آلمان برای پروژه های توسعه به ارزش 163 میلیون یورو در پاکستان بودجه فراهم خواهد کرد.


برلین: به گزارش راز نیوز| نشست دو روزه G2G در برلین میان پاکستان و آلمان برگزار شد.

گفتنی است سردار ایاز صادق وزیر امور اقتصاد پاکستان، دکتر کاظم نیاز معاون وزیر اقتصاد پاکستان، هلموت فیشر رئیس بخش پاکستان و افغانستان در BMZ، نیلز اینن معاون بخش خارجی وزارت همکاری اقتصادی و توسعه آلمان BMZ و دیگر مقامات دو کشور در این نشست حضور داشتند.

در این نشست بر ارائه بودجه به پاکستان برای پروژه های توسعه ای به ارزش 163 میلیون دلار، توافق شد. پروژه ها به همراه بخش های مهم اقتصادی و توسعه اجتماعی-اقتصادی، شامل آب و هوا، امنیت اجتماعی، بهداشت، آب و آبیاری، آموزش فنی و حرفه ای و همچنین توسعه انسانی می باشند.

نیلز اینن اظهار داشت که روابط صمیمانه ای میان دو کشور بر اساس سابقه همکاری های توسعه ای بسیار قوی و پایدار در شش دهه گذشته وجود دارد. آلمان، پاکستان را از جهت امور مورد علاقه مشترک و همکاری در توسعه، به عنوان یک شریک استراتژیکی مهم دوجانبه می بیند. وی اطمینان داد که کشورش متعهد به همسویی مداخلات توسعه از طرف BMZ با استراتژی توسعه پاکستان، دستور کار 2030 و اهداف توسعه پایدار است.

سردار ایاز صادق وزیر اقتصاد پاکستان گفت: من از دولت آلمان بابت کمک برای توسعه که از بیش از 6 دهه گذشته جهت توسعه اجتماعی و اقتصادی به پاکستان فراهم شده است و کمک های بسیار مورد نیاز و ضروری به پاکستان در دوران سیل 2022 میلادی، قدردانی و تشکر می کنم.

طرفین توافق کردند که نشست آتی G2G در سال 2025 میلادی به میزبانی پاکستان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

 
1