خبر فوری

 
 
فرانسه و بریتانیا خواستار تشکیل اجلاس شورای امنیت برای جلوگیری از آزمایش های موشکی ایران
کد خبر :963032257

13:33 1397/09/13


برچسب ها : آمریکا, ایران, بریتانیا, فرانسه, موشک, موشک بالستیک, کلاهک هسته ای,

بریتانیا و فرانسه باتوجه به آزمایش موشک های بالستیک توسط ایران خواستار برگزاری اجلاس شورای امنیت شده اند.


بریتانیا و فرانسه باتوجه به آزمایش موشک های بالستیک توسط ایران خواستار برگزاری اجلاس شورای امنیت شده اند. براساس گزارشات، دو کشور بزرگ اروپا با محکوم کردن آزمایش موشک های بالستیک ایران که صلاحیت حمل کلاهک هسته ای را دارند گفته اند، نمی توانیم به ایران اجازه ی آزمایش چنین موشک هایی را بدهیم. آزمایش موشک های بالستیکی که توانایی حمل کلاهک هسته ای را دارا باشند به طور صریح نقض قوانین بین المللی و توافقنامه هسته ای است.

از طرفی آمریکا نیز فشارهای خود بر کشورهای اروپایی برای تحریم ایران به دلیل موشک های بالستیک و برنامه هسته ای را افزایش داده و بر این امر تاکید دارد.

نماینده خصوصی آمریکا برای ایران برین هوک با اشاره به آزمایش موشک های بالستیک توسط ایران گفته است که، برنامه موشکی ایران و از طرفی اصرار تهران بر ادامه این روند نشان دهنده آن است که ایران بر تعهدات خود نسبت به جامعه جهانی ثابت قدم نیست و خلاف آن عمل می‌کند. وی خاطر نشان کرد، موشک ایرانی که توانایی حمل کلاهک هسته ای را دارد، برای امنیت جهانی خطرناک است.

همچنین فرانسه نیز در پی انتشار بیانیه ای ابراز داشته است که از آزمایش موشک های بالستیک توسط ایران نگران است.

گفتنی است وزیر امور خارجه بریتانیا جرمی هنت نیز اظهار داشته است که موشک های بالستیک ایران یک تهدید جدی برای صلح جهانی است. وی در ادامه افزود، بریتانیا به تلاش های خود برای بازداشتن ایران از آمادگی موشک های بالستیک ادامه خواهد داد.

ارسال نظر

 
1