خبر فوری

 
فراخوان تظاهرات شیعیان برخلاف اقدامات ربوده شدن در روز جمعه
کد خبر :961130888

17:43 1398/01/21


برچسب ها : اعتراض, افراد ربوده شده, باشگاه خبرنگاران, پاکستان, تظاهرات, شیعه, کراچی,

صفحه رسمی افراد ربوده شده شیعه در تویتر طی فراخوانی برای تظاهرات بر خلاف روند در حال جریان ربوده شدن افراد شیعه در پاکستان، از جامعه شیعه خواستار انجام تظاهرات در روز جمعه مصادف با 23 فروردین ماه مقابل باشگاه خبرنگاران در کراچی شد.


 

به گزارش راز نیوز، صفحه رسمی افراد ربوده شده شیعه در تویتر طی فراخوانی برای تظاهرات بر خلاف روند در حال جریان ربوده شدن افراد شیعه در پاکستان، از جامعه شیعه خواستار انجام تظاهرات در روز جمعه مصادف با 23 فروردین ماه مقابل باشگاه خبرنگاران شد. این صفحه در پیام خود نوشت : در روز جمعه 23 فروردین ماه 1398 مقابل باشگاه خبرنگاران کراچی، دست به اعتراضات صلح آمیز علیه روند ربوده شدن غیر قانونی افراد شیعه و جنایات در حال جریان علیه این گروه خواهیم زد.
این صفحه با ذکر مکان و تاریخ تظاهرات صلح آمیز ابراز داشت که جمعه 12 آوریل 2019 میلادی، ساعت 15:30 دقیقه به وقت محلی، مقابل باشگاه خبرنگاران کراچی تظاهرات صلح آمیز انجام خواهیم داد.
همچنین راشد رضوی سخنگوی جنبش افراد ربوده شده شیعه پاکستان نیز در صفحه تویتری خود نوشت : پاکستان با امضای معاهدات سازمان ملل درخصوص افراد ربوده شده، علاوه بر پایان دادن به اقدامات ربوده شدن مردم، باید حقوق انسانی را نیز در کشور اجرایی سازد. تاکنون حدود 200 تن از شیعیان پاکستان ربوده شدند که 50 نفر از آنان از اهالی شهر کراچی هستند. تعداد افراد ربوده شده در دوران حاکمیت دولت جدید، نسبت به دولت های گذشته بسیار زیاد است. وی اقدام ربودن افراد شیعه بدون اخطاریه را عملی خارج از محدوده قانونی خواند و خاطر نشان کرد که نیروهای امنیتی همچون دزدان با یورش به خانه ها افراد را شبانه می ربایند. چنین اقداماتی نشان دهنده فلج بودن سیستم قانونی است.

 

ارسال نظر

 
1