خبر فوری

 
 
فراخوانی نشست مهم با محوریت افغانستان توسط سازمان همکاری اسلامی در پاکستان
کد خبر :591966229

14:23 1400/09/09


برچسب ها : OIC, اجلاس سازمان همکاری اسلامی, اسلام آباد, افغانستان, بحران اقتصادی, بحران انسانی, پاکستان و سازمان همکاری اسلامی, نشست اضطراری, کمک های بشردوستانه,

عربستان سعودی به عنوان رئیس سازمان همکاری اسلامی نشست ویژه ای را مورخ 17 دسامبر (26 آذر) در پاکستان به منظور بحث در مورد وخامت اوضاع انسانی در افغانستان، فراخوانی کرده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| عربستان سعودی به عنوان رئیس سازمان همکاری اسلامی نشست ویژه ای را مورخ 17 دسامبر (26 آذر) در پاکستان به منظور بحث در مورد وخامت اوضاع انسانی در افغانستان، فراخوانی کرده است.

عربستان سعودی از کشور های عضو سازمان همکاری اسلامی OIC، سازمان های بین المللی و کشورهایی که علاقه‌ مند کمک به افغانستان هستند درخواست کرده است تا در این نشست شرکت کنند.

گفته می شود که در این نشست اهمیت صلح و ثبات در افغانستان مطرح، به رسمیت شناختن اهمیت حاکمیت، وحدت و یکپارچگی در افغانستان، مقابله با دخالت های خارجی در امور داخلی افغانستان، عدم استفاده شدن خاک افغانستان توسط تروریسم و مبارزه با هرگونه تروریسم رایزنی و تبادل نظر می شود.

براساس اعلامیه منتشر شده از سوی دولت عربستان سعودی، مردم افغانستان با فرارسیدن فصل سرما، درحال مواجه شدن با بحران خطرناک انسانی هستند. میلیون ها افغان از جمله زنان، کودکان و سالمندان به غذا، دارو و سرپناه نیاز فوری دارند. دولت افغانستان بر روی لبه نابودی اقتصادی قرار گرفته است و وضعیت اقتصادی درحال وخیم تر شدن است. افزایش این روند نه تنها در آینده به صورت بحران فزاینده انسانی ظاهر خواهد شد بلکه باعث بی ثباتی در افغانستان نیز می شود و می تواند تاثیرات منفی برای صلح و ثبات منطقه ای و جهانی به همراه داشته باشد.  

ارسال نظر

 
1