خبر فوری

 
 
عملیات های علیه ارتش پاکستان در بلوچستان
کد خبر :609072716

20:14 1397/10/18


برچسب ها : ارتش, ارتش آزادی بخش بلوچستان, بلوچستان, پاکستان, جبهه آزادی بخش بلوچستان, لشکر بلوچستان,

امروز نیز همچون روز های گذشته گروه های شبه نظامی بلوچستان علیه ارتش پاکستان در مناطق مختلفی از این ایالت عملیات هایی انجام دادند که منجر به جان باختن و زخمی شدن تعدادی از نظامیان ارتش پاکستان شد.


 

به گزارش راز نیوز ، گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان با برقراری تماس از طریق تلفن ماهواره ای و گفت و گو با رسانه ها، مسئولیت حمله بر نیروهای ارتش در منطقه پنجگور را بر عهده گرفت. وی ابراز داشت که شبه نظامیان در میان مناطق کوهستانی بالگتر و پنجگور با حمله بر کاروان ارتش ، علاوه بر نابودی یکی از ماشین های ارتش، موجب جان باختن 6 تن از نظامیان و زخمی شدن 2 تن دیگر شدند. به زودی ویدیو این حمله منتشر خواهد شد.

وی اذعان داشت که حمله امروز ظهر زمانی انجام شد که نیروهای ارتش در حال گشت زنی در منطقه پروژه راهداری CPEC بوده اند. نخواهیم گذاشت تا هیچ پروژه ای بدون رضایت بلوچ ، در منطقه به مرحله اجرایی برسد.

 


همچنین گفتنی است که ارتش آزادی بخش بلوچستان نیز مسئولیت حمله بر ایست بازرسی نیروهای ارتش را برعهده گرفته است. سخنگوی این ارتش مزار بلوچ اذعان داشت که شبه نظامیان هنگام غروب به ایست بازرسی نیروهای ارتش در منطقه پروم جائین استان پنجگور حمله کردند. این حمله با استفاده از تسلیحات اتوماتیک و نیمه اتوماتيک انجام شده است، که در اثر این حمله 3 تن از نظامیان جان باخته و 2 تن دیگر نیز زخمی شدند.
سخنگو ابراز داشت که حملات ما تا آزادی کامل بلوچستان ادامه خواهند داشت.


ناگفته نماند که لشکر بلوچستان نیز مسئولیت حمله به کمپ نیروهای ارتش پاکستان در منطقه هوشاپ را قبول کرد. لونگ بلوچ سخنگوی لشکر ابراز داشت که نظامیان با در دست داشتن اسلحه قناس به سوی کمپ نظامیان ارتش در منطقه هوشاپ حمله کردند، که در این حمله یکی از نظامیان ارتش جان خود را از دست داد.
وی افزود حملات ما در آینده نیز علیه ارتش جریان خواهند داشت.

ارسال نظر

 
1