خبر فوری

 
 
عملیات سازمان مبارزه با تروریسم پاکستان در کراچی و دستگیری تیم 6 نفره ترور کننده
کد خبر :1369000862

18:10 1398/01/27


برچسب ها : پاکستان, ترور کننده, تروریست, تروریسم, سند, کراچی,

سازمان مبارزه با تروریسم پاکستان CTD طی بیانیه ای از دستگیری تیم متشکل از 6 فرد ترور کننده که در ترور شخصیت های مذهبی نقش داشتند خبر داد.


 

 

به گزارش راز نيوز، سازمان مبارزه با تروریسم پاکستان CTD طی بیانیه ای از دستگیری تیم متشکل از 6 فرد ترور کننده که در ترور شخصیت های مذهبی نقش داشتند خبر داد.
طبق گزارش عبدالله شیخ معاون بازرس کل CTD و راجه عمر خطاب از افسران ارشد مبارزه با تروریسم، افراد دستگیر شده در عملیات های ترور 50 شخصیت مذهبی از سال 2003  تا 2019 میلادی دست داشته اند. سازمان در ادامه ابراز داشت که در تیم یکی از نیروهای پلیس نیز نقش داشته است. کشور همسایه با تامین مالی تیم، به آنها دستور عملیات های تروریستی را می‌داد.
افسر عالی رتبه طی کنفرانس خبری در دفتر خود گفت ‌: با آغاز موج جدید ترور ها در کشور، پلیس شروع به تحقیقات کرده و توانست یکی از تیم های قدیمی مرتبط با ترور افراد مذهبی را دستگیر کند. نیروهای امنیتی با دستیابی به اطلاعات سری، طی عملیاتی در خیابان بزنس رکارد رود، تیم ترور کننده را دستگیر کرد که برخی از اعضای آن افرادی بودند که نامشان در لیست سیاه درج شده است. وی در ادامه ابراز داشت که تمامی افراد دستگیر شده، سید مهتاب حسین معروف به مچهر، محمد حیدر معروف به چهوتا، آصف رضا معروف به خالد، کامران معروف به پتان و نیروی پلیس سید حیدر عباس رضوی معروف به پلیس از اعضای سپاه محمد هستند.
افسر پلیس اظهار داشت که افراد دستگیر شده برای عملیات ماهانه 40 هزار روپيه و برای شناسایی ماهانه 20 هزار روپيه از جانب کشور همسایه دریافت می کردند.
افراد دستگیر شده در حملاتی همچون : حمله به اورنگزیب فاروقی رهبر سپاه صحابه هلاکت دو محافظ و جان باختن 4 نیروی پلیس ، قتل مولانا احمد بخش و محافظ او، قتل دکتر ها، قتل شخصی در شاه فیصل کالونی و برادر زاده وی، قتل 3 تن از اعضای سپاه صحابه ، قتل سه برادر در مغازه لبنیاتی، قتل 2 تن از اعضای سپاه صحابه در ناگن چورنگی و قتل یکی از مغازه داران در یوسف پلازه نقش داشتند.
برای بازجویی از افراد دستگیر شده تیم تحقیقاتی تشکیل شده است.
پلیس اذعان داشت که از دست افراد دستگیر شده 3 عدد کلاشنکوف، 2 عدد اسلحه 9 ام ام، یک عدد کلت، خودرو و مقدار زیادی گلوله کشف کرده است.
 
معاون بازرس کل در پاسخ به سوال رسانه ها در رابطه با حمله ماه گذشته علیه مفتی تقی عثمانی و جان باختن 3 تن گفت : به پیشرفت چشمگیری در پرونده دست یافته ایم و بزودی در کنفرانس مطبوعاتی نتیجه تحقیقات را اعلام خواهیم کرد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد که نیروهای پلیس درحالی که افراد دستگیر شده در منزلی در روستای الله بخش نزدیکی احسن آباد در تاریخ 29 مارس حضور داشتند، حمله کردند که متاسفانه در درگیری بوجود آمده افراد با برجای گذاشتن تسلیحات نظامی، توانستند از محل فرار کنند. اما روز گذشته طی اطلاعاتی سری توانستیم افراد را دستگیر کنیم. افراد در یکی از کشورهای همسایه آموزش نظامی دیده اند.

ارسال نظر

 
1