خبر فوری

 
 
عمران خان: چین در برهه های حساس و دشوار در کنار پاکستان بوده است ؛ افشاگری درباره تنش های ارتش و دولت های اسبق پاکستان
کد خبر :1518554980

16:05 1398/11/03


برچسب ها : ارتش پاکستان, افغانستان, ایران, پاکستان و آمریکا, پاکستان و چین, جنگ, دولت پاکستان,

عمران خان نخست وزیر پاکستان طی گفتگو با شبکه سی ان بی سی آمریکا در داووس، اظهارات برخی از مقامات آمریکایی در رابطه با روابط پاکستان_چین و اینکه توافق دو کشور در زمینه سی پیک تله اقتصادی برای پاکستان است را غلط خواند.


داووس: به گزارش راز نیوز| عمران خان نخست وزیر پاکستان طی گفتگو با شبکه سی ان بی سی آمریکا در داووس، اظهارات برخی از مقامات آمریکایی در رابطه با روابط پاکستان_چین و اینکه توافق دو کشور در زمینه سی پیک تله اقتصادی برای پاکستان است را غلط خواند و افزود، ما از چین بابت همکاری در برهه های حساس و دشوار، سپاسگذاریم. کل وام کشور چین به پاکستان نسبت به قرض های خارجی این کشور 5 الی 6 درصد است. دو کشور با همکاری های دوجانبه درصدد ایجاد مناطق اقتصادی هستند و گشوده شدن درب های سرمایه گذاری خارجی در پاکستان نیز از ثمرات تلاش های چین است.
وی طی گفتگو در رابطه‌ با ایران، خاطر نشان کرد که تنش مسلحانه با ایران موجب نابودی کشورهای درحال توسعه و افزایش قیمت نفت می‌شود. باتوجه به هزینه یک تریلیون دلاری آمریکا در افغانستان، اما همچنان شاهد کشتار مردم در آن هستیم و جنگ با ایران، تاثیرات مخرب‌تری به همراه خواهد داشت. من به ترامپ نیز گفته ام که جنگ، راه حل این مسئله نیست.
عمران خان نخست وزیر پاکستان در ادامه گفتگوی خود در پاسخ به سوال رضایت ایران درخصوص مذاکرات، ابراز داشت که کشور ایران از مذاکرات استقبال خواهد کرد و پاکستان تنها حامی صلح است، زیرا ما خسارت جانی و مالی قابل توجهی در جنگ با تروریسم را متحمل شده ایم. وی در پاسخ به سوال نبود اعتماد در روابط میان پاکستان_آمریکا، گفت: این مسئله بر می‌گردد به زمان ژنرال مشرف، زمانی که وی با عضویت جنگ علیه تروریسم درآمده بود و باتوجه به وعده هایی که نتوانست به آن عمل کند، آمریکا از وی خواهان انجام اقدامات بیشتری بود. اما درحال حاضر ما همکاری های دوجانبه داریم و دو کشور درکنار یکدیگر هستیم.

علل تنش های ارتش و دولت های اسبق پاکستان

نخست وزیر پاکستان طی گفتگو در رابطه با ارتش پاکستان و دولت های مردمی سابق، تصریح داشت که علت تنش های میان ارتش پاکستان و دولت های مردمی سابق، فساد مالی بوده است، این نخستین دولتی (عمران خان) است که تحت حمایت جدی ارتش قرار دارد. وی افزود، یکی دیگر از علل تنش ها،خواسته دولت های اسبق مبنی بر نظارت و تسلط بر ارتش بوده است، زیرا دولت های سابق از فساد مالی ارتش پاکستان بیمناک بودند. تمامی نهادهای پاکستان از جمله ارتش، از سیاست های من حمایت می‌کنند، زیرا آنها بر این باورند که ما در مسیر درستی گامزن هستیم.

ارسال نظر

 
1