خبر فوری

 
عمران خان: پس از دیدار با ترامپ وضعیت واضح شده است، من با طالبان افغانستان دیدار خواهم کرد
کد خبر :1950990240

23:28 1398/05/02


برچسب ها : آمریکا, پاکستان, عمران خان, نخست وزیر پاکستان,

عمران خان نخست وزیر پاکستان در موسسه صلح ایات متحده آمریکا طی سخنرانی خود خاطر نشان کرد: پس از دیدار با ترامپ وضعیت روشن شده است، من با طالبان افغانستان دیدار خواهم کرد. همچنین پاکستان خواهان برقراری روابط دو جانبه و دوستی بر پایه برابری با آمریکا است. ما دوست نداریم مانند گذشته فقط برای دریافت کمک با آمریکا روابط داشته باشیم. روابط پاکستان با ایالت متحده در حال حاضر بر مبنای منافع دوجانبه است و منافع دوجانبه باعث پیشرفت روند صلح در افغانستان است.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز، عمران خان نخست وزیر پاکستان در موسسه صلح ایات متحده آمریکا طی سخنرانی خود خاطر نشان کرد: پس از دیدار با ترامپ وضعیت روشن شده است، من با طالبان افغانستان دیدار خواهم کرد. همچنین پاکستان خواهان برقراری روابط دو جانبه و دوستی بر پایه برابری با آمریکا است. ما دوست نداریم مانند گذشته فقط برای دریافت کمک با آمریکا روابط داشته باشیم. روابط پاکستان با ایالت متحده در حال حاضر بر مبنای منافع دوجانبه است و منافع دوجانبه باعث پیشرفت روند صلح در افغانستان است.

 

عمران خان: روابط با هند در مسیر درست حرکت می کند اما  هربار در این میان اتفاق یا حادثه ای رخ می دهد

پاکستان خواهان روابط خوب با کشور های همسایه است. همچنین صلح برای ثبات پاکستان مورد نیاز است. روابط با هند در مسیر درست حرکت می کند اما هر بار در این میان اتفاق یا حادثه ای رخ می دهد که باعث خراب شدن روابط دو کشور می شود. پاکستان و هند با مشکل فقر روبرو هستند. برای کاهش فقر در دو کشور می توان تجارت بین دو کشور را گسترش داد.

عمران خان در ادامه افزود: پاکستان و آمریکا خواهان صلح در افغانستان هستند. پس از دریافت دعوت از ترامپ کمی نگران بودم. اما میزبانی ترامپ، بنده و هیئت همراه را شگفت زده کرد.

در حادثه 11 سپتامبر هیچ پاکستانی دست نداشت اما با این وجود پاکستان وارد این جنگ شد و هزاران پاکستانی در این جنگ جان خود را از دست دادند.

 

عمران خان: من با احزاب سیاسی جنگ ندارم جنگ من با مافیا است.

عمران خان در جواب یک سوال خاطر نشان کرد به نظرم من با احزاب سیاسی در حال جنگ نیستم با مافیا در حال جنگ هستم. رفتار این افراد از همه مانند احزاب سیاسی نیست. بنده به این افراد مافیا می گویم. هم اکنون اپوزیسیون برای بی ثبات کردن پاکستان در حال تلاش هستند. علیه مجرمان مافیا در سراسر کشور در حال انجام عملیات هستیم. اکنون در حال دریافت سرمایه اختلاص شده از مافیا هستیم. تعداد کمی از مردم پاکستان مالیات پرداخت می کنند. در حالی که امروزه اعتراضات ضد مالیاتی در پاکستان آغاز شده است اما ما آنها را متقاعد به پرداخت مالیات می کنیم. من این عمل را پاسخگویی و مخالفان آن را اقدام تلافی جویانه می نامند. طی 10 سال گذشته بدهی پاکستان از 6 هزار به 30 هزار میلیارد رسیده است. کمیسیون تحقیقاتی برای رسیدگی در پاکستان در حال فعالیت است. سرمایه بازگشته از مافیا برای کاهش فقر در پاکستان استفاده خواهد شد.

 

عمران خان: پس از حادثه 11 سپتامبر، من از ورود پاکستان به جنگ آمریکا مخالفت کردم

پس از حمله روسیه به افغانستان، آمریکا و پاکستان از افغانستان حمایت کردند. پس از جنگ افغانستان، آمریکا از حمایت افغانستان دستبردار شد. پس از حادثه 11 سپتامبر، من از ورود پاکستان به  جنگ مخالفت کردم.

عمران خان گفت: من مخالف فرستادن نیروهای نظامی به مناطق قبیله ای بودم. پس از حادثه تورا بورا افراد تندرو در مناطق قبیله ای پنهان شدند. مردم مناطق قبیله ای با مشکلات زیادی روبرو شدند. ما باید در این جنگ بی طرف می بودیم.

 

عمران خان: دولت و ارتش پاکستان در یک زمین قرار دارند

نخست وزیر پاکستان خاطر نشان کرد: به علت همکاری پاکستان با آمریکا گروهای افراطی ارتش پاکستان را به عنوان دشمن خود تصور کردند. برای اولین بار در تاریخ پاکستان گروهای مسلح افراطی، در حال خلع سلاح شدن هستند. ارتش پاکستان از برنامه های دولت پاکستان حمایت می کند. بین سیاست دولت جمهوری و ارتش پاکستان هیچ اختلافی وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: چند ماه پیش هیئت طالبان افغانستان مایل به دیدار با من بودند، اما دولت افغانستان مخالف این دیدار بودند. پس از دیدار با ترامپ وضعیت روشن شده است و من اکنون با طالبان دیدار خواهم کرد.

دولت ما برای حفاظت از اقلیت ها تلاش می کند. یک گروه با حکم دادگستری در مورد خانم آسیه بی بی اعلام مخالفت کردند و دست به تظاهرات زدند. تظاهر کنندگان دستگیر شدند. برای حفظ جان خانم آسیه بی بی دولت پاکستان او را از کشور خارج کرد.

 

عمران خان: رسانه های پاکستانی بیشتر از رسانه های انگلیس آزاد هستند

وی در پاسخ به سوال در زمنیه سانسور رسانه ها گفت: رسانه های پاکستان بیشتر از رسانه های انگلیس آزاد هستند. در زمان دولت نواز شریف روزنامه نگاران شکنجه می شدند. پاکستان بهترین رسانه در دنیا را دارد. هیچ گونه سانسور رسانه در پاکستان وجود ندارد. رسانه ها در پاکستان آزاد هستند اما در بعضی مواقع حتی از کنترل خارج می شوند. ما رسانه ها را در پاکستان نظارت خواهیم کرد اما هرگز سانسور نخواهیم کرد. آزادی رسانه در پاکستان به کمپین حزب تحریک انصاف خیلی کمک کرد. رسانه ها باید مراقب باشند نقش مخالفان را باید بازی کنند اما نباید باج گیر باشند.

رسانه های اجتماعی به ما کمک کردند که 2 حزب معروف در پاکستان را شکست بدهیم. نواز شریف نخست وزیر سابق پاکستان گرانبها ترین آپارتمان را در لندن خرید و هنگامی که از او در مورد منابع درآمد سوال شد وی هیچ جوابی نداشت. پس از افشاگری پاناما یکی از رسانه های قدرتمند برای دفاع از نواز شریف برخاست.

 

عمران خان: ارتش پاکستان از تصمیم آزادی خلبان هندی حمایت کرد.

عمران خان در ادامه افزود: ارتش پاکستان از تصمیم من در مورد آزادی ابهی نندن خلبان هندی حمایت کرد. در گذشته در مورد افکارم به من القاب طالبان خان و تروریست بدون ریش داده شد.

به علت حمله رهبران جنبش حمایت از پشتون به نیروهای ارتش پاکستان این گروه را به لیست ممنوعه اضافه کردیم. نباید گروهای مسلح در پاکستان رشد پیدا کنند. تمام حزب های سیاسی طرح اقدام ملی را امضا کرده اند. اگر نیروهای امنیتی پشت سر ما نباشند ما نمی توانیم این گروه ها را خلع سلاح کنیم. با کمک ارتش پاکستان تمام گروهای مسلح در سراسر کشور در حال خلع سلاح شدن هستند.

 

عمران خان: مردم سنگینی جنگ آمریکا و ایران را درک نمی کنند

عمران خان افزود: مشکل ایران می تواند بزرگتر از عراق باشد. مردم سنگینی جنگ آمریکا و ایران را درک نمی کنند. جنگ بین ایران و آمریکا برای جهان و پاکستان ویرانگر خواهد بود.

در مورد مسئله کشمیر وی خاطر نشان کرد باید دید مردم کشمیر خواهان چه چیزی هستند. در حکومت پرویز مشرف و واجپائی اوضاع کشمیر به طرف برگزاری همه پرسی کشیده شده بود.

پاکستان خواهان روابط خوب با کشور های همسایه است. روابط با هند در مسیر درست حرکت می کند اما هر بار به علت مسئله کشمیر فاصله بین روابط دو کشور به وجود می آید.

 

پیام عمران خان نخست وزیر پاکستان

 عمران خان نخست وزیر پاکستان درآخر پیامی به نخبه های هوشمند آمریکایی اعلام کرد پاکستان خواهان روابط برپایه احترام و منافع ترفین با آمریکا است. درخواست کمک برای پاکستان به نظر بد می رسد همچین امداد خارجی باعث سرشکستگی پاکستان می شود. نه تنها از آمریکا بلگه از هر کشوری درخواست کمک را به عنوان توهین به پاکستان می دانم.

ارسال نظر

 
1