خبر فوری

 
عمران خان : پاکستان برای همیشه در کنار عربستان سعودی ایستاده است
کد خبر :392147847

16:23 1397/11/28


برچسب ها : پاکستان, عربستان سعودی,

نخست وزیر پاکستان عمران خان در بیانیه ای طی اشاره به سفر محمد بن سلمان به پاکستان، این سفر را به عنوان سفری برای ارتقاء روابط اقتصادی و دوستانه دو طرف قلمداد کرد


 

به گزارش راز نیوز، نخست وزیر پاکستان عمران خان در بیانیه ای طی اشاره به سفر محمد بن سلمان به پاکستان، این سفر را به عنوان سفری برای ارتقاء روابط اقتصادی و دوستانه دو طرف قلمداد کرده و افزود، در پی سرمایه گذاری بن سلمان در ساخت پالایشگاه نفتی در پاکستان وی یادداشت تفاهمی به عنوان بزرگترین سرمایه گذاری تاریخی را امضاء خواهد کرد.

عمران خان در بیانیه خود طی مصاحبه خبری با خبرگزاری عربستان از امکان همکاری دو کشور در زمینه جلب توجه انظار جهانی به سوی درگیری های فلسطین و کشمیر خبر داد.

عمران خان در ادامه مصاحبه خود گفت ‌: دو کشور اسلامی ( عربستان سعودی و پاکستان) با همکاری یکدیگر می توانند نقش مثبت خود در زمینه صلح افغانستان را ایفا کنند. از طرفی دو کشور توانایی مستحکم کردن و تقویت امت مسلمان از طریق موضع سازمان همکاری اسلامی را دارند.
وی در پاسخ به سوالی ابراز داشت که عربستان سعودی در قلب های ما جای دارد و پاکستان به متجاوزان هیچ گاه اجازه حمله به عربستان سعودی را نخواهد داد. پاکستان از لحاظ امنیتی و نیروی نظامی در همه حال در کنار عربستان سعودی ایستاده است. عمران خان با تشکر از عربستان سعودی بابت انجام سرمایه گذاری هنگفت در پاکستان، از بن سلمان بابت پرداخت 3 میلیارد دلار قدردانی کرد.

عمران خان با اظهار این نکته که پروژه راهداری CPEC تنها مسیر گسترش روابط و سرمایه گذاری نیست ابراز داشت که ساخت پالایشگاه عربستان در بندر گوادر موجب ارتقاء روابط خواهد شد. همچنین با عربستان سعودی خواستار افزایش روابط و همکاری در زمینه های : آموزش، بانکداری، تجارت، علم و فناوری، ساخت و ساز، فرهنگ، سینما و توریست نیز هستیم.
وی همچنین اعلام داشت که حاضر به ایفای نقش میانجیگری در زمینه صلح سه کشور عربستان سعودی، یمن و ایران هستیم.

ارسال نظر

 
1