خبر فوری

 
 
عمران خان: پاکستان از توافق نامه آمریکا و طالبان به طور کامل حمایت می کند
کد خبر :696402744

11:34 1399/12/01


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و افغانستان, پنجاب, عمران خان, مذاکرات آمریکا و طالبان, مذاکرات بین افغانی, نخست وزیر پاکستان,

عمران خان نخست وزیر پاکستان طی دیدار با احمد ولی رئیس بنیاد مسعود افغانستان دیدار وگفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | احمد ولی رئیس بنیاد مسعود افغانستان با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کرد. سفر احمد ولی به پاکستان، بهبود روابط پاکستان و افغانستان را نمایان می کند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان با تمجید از تلاش های مرحوم احمد شاه مسعود گفت: تنها راه حل اتمام درگیری ها در افغانستان، مذاکرات است. پاکستان پس از افغانستان بیشترین تمایل را برای ایجاد صلح و ثبات در این کشور دارد. امنیت در افغانستان فواید اقتصادی و تجاری زیادی برای منطقه دارد.

وی همچنین از همه طرف ها خواست تا به توافق آتش بس پایبند بوده و یک افغانستان با ثبات و امن بوجود آورند.

نخست وزیر پاکستان با اشاره به نقش پاکستان در مذاکرات صلح افغانستان گفت: راه حل نظامی نمی تواند بحران در افغانستان را پایان دهد. توافق سیاسی از طریق مذاکره تنها راه حل بحران در افغانستان می باشد. ما همچنان از مذاکرات بین افغانی حمایت خواهیم کرد زیرا این مذاکرات یک فرصت تاریخی بوده و امنیت در افغانستان به نفع منطقه است.

وی افزود: پاکستان و افغانستان در حال افزایش همکاری در زمینه های مختلف از جمله تجارت هستند. ما برای پیشرفت افغانستان همچنان تلاش خواهیم کرد.

ارسال نظر

 
1