خبر فوری

 
 
عمران خان :پاسخ منفی هندوستان به برگزاری مذاکرات صلح آمیز دوجانبه باعث ناامیدی است
کد خبر :2101656286

14:59 1397/06/31


برچسب ها : پاکستان, عمران خان, هند, هندوستان,

نخست وزیر پاکستان عمران خان، درپی پاسخ متکبرانه و منفی هندوستان به نامه وی مبنی بر عملی کردن مذاکرات صلح آمیز دوکشور، این اقدام هندوستان را افسوسناک خواند.


نخست وزیر پاکستان عمران خان، درپی پاسخ متکبرانه و منفی هندوستان به نامه وی مبنی بر عملی کردن مذاکرات صلح آمیز دوکشور، این اقدام هندوستان را افسوسناک خواند.

عمران خان در پی انتشار تویتی در اکانت رسمی توییتر خود گفت : برای هندوستان نامه عملی کردن مذاکرات صلح آمیز را فرستادیم اما پاسخ منفی هندوستان، باعث ناامیدی من شد.

لازم به ذکر است که عمران خان قبل از به عهده گرفتن منسب نخست وزیری پاکستان نیز، هندوستان را به برگزاری مذاکراتی صلح آمیز دعوت کرده و گفته بود که، اگر هند یک قدم به سمت ما بیاید ما نیز دو قدم به سمت او خواهیم رفت.

علاوه بر آن، عمران خان پس از به عهده گرفتن منصب نخست وزیری پاکستان، به طور رسمی هندوستان را برای برگزاری مذاکرات صلح آمیز دوجانبه دعوت کرد و به جز آن، عمران خان و شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در طی دو نامه جداگانه به هم منصبان خود در هندوستان، خواستار دیدار و گفت و گو در اجلاس سازمان ملل متحد نیز شدند.

هندوستان نیز در تاریخ 20 سپتامبر به این نامه پاسخ مثبت داده و گفت، در این اجلاس شرکت خواهیم کرد.

اما هندوستان در تاریخ 21 سپتامبر از پاسخ خود منصرف شده و دیدار وزرای پاکستان و هند را نیز لغو کرد.

رویش کمار سخنگوی وزارت امور خارجه هند اظهار داشت که، در چنین وضعیتی مذاکرات با پاکستان بی معنی هستند.
وی افزود : هدف و نیرنگ پاکستان در پی این مذاکرات برای ما آشکار شده است و چهره ی اصلی عمران خان نخست وزیر پاکستان نیز برای جهان آشکار و نمایان شده است.

واکنش وزیر امور خارجه پاکستان محمود قریشی نیز درپی لغو دیدار دوجانبه وزرای هندوستان و پاکستان در اجلاس سازمان ملل متحد، حیرت انگیز اعلام شده است.
وی افزود، پاکستان خواستار برقراری امنیت منطقه است، با شنیدن لغو دیدار متاسف شدیم.

ارسال نظر

 
1