خبر فوری

 
 
عمران خان: مشتاقانه منتظر سفر به افغانستان به دعوت رئیس جمهور این کشور هستم
کد خبر :1924745250

19:20 1399/07/08


برچسب ها : افغانستان, پاکستان, پاکستان و افغانستان, رئیس شورای صلح ملی افغانستان, عبدالله عبدالله, عمران خان, نخست وزیر پاکستان,

عمران خان نخست وزیر پاکستان در دیدار با عبدالله عبدالله رئیس شورای صلح ملی افغانستان ابراز داشت که مشتاقانه منتظر سفر به افغانستان به دعوت رئیس جمهور این کشور هستم.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| عبدالله عبدالله رئیس شورای صلح ملی افغانستان طی دیدار با عمران خان نخست وزیر پاکستان در کاخ نخست وزیری، به گفتگو در رابطه با امور دوجانبه پرداخت.

نخست وزیر پاکستان ضمن آرزو برای موفقیت و دستیابی به نتایج در صلح افغانستان، با تاکید بر این مسئله که راه حل مسئله افغانستان نظامی نیست و راه حل سیاسی تنها مسیر برای حرکت به سمت جلو است، گفت: خرسندیم که بین الملل این موضع ما را پذیرفته است و جامعه بین المللی نقش مثبت پاکستان را در زمینه تسهیل ماموریت صلح افغانستان را نیز به رسمیت شناخته است.

وی افزود: توافق صلح آمریکا و طالبان قدم مهمی برای تلاش ها در این زمینه بود و امیدواریم رهبری افغانستان از این فرصت تاریخی نهایت استفاده را خواهد برد. امید است که رهبری افغانستان برای سازش سیاسی گسترده به صورت سازنده فعالیت داشته باشد. تمامی جناح های افغانستان باید تلاش کنند تا خشونت ها را از طریق آتش بس کاهش دهند، پاکستان از توافق حاصل شده در مورد آینده افغانستان پشتیبانی خواهد کرد و پاکستان به پشتیبانی خود از سرگیری و توسعه اقتصادی نیز ادامه خواهد داد.

عمران خان ابراز داشت: فرصت های زیادی برای تجارت دوجانبه وجود دارد، پاکستان به تلاش های خود برای تسهیل تجارت ترانزیتی افغانستان، تقویت تجارت، اقتصاد و روابط عمومی با افغانستان ادامه خواهد داد. وی اظهار داشت که مشتاقانه منتظر سفر به افغانستان به دعوت اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان است.

ارسال نظر

 
1