خبر فوری

 
 
عمران خان در گفتگوی تلفنی با امیر قطر: تاکید بر همکاری جامعه جهانی در بازسازی افغانستان
کد خبر :278413485

11:33 1400/06/15


برچسب ها : امیر قطر, روند صلح افغانستان, شیخ تمیم بن حمد الثانی, عمران خان, گفتگوی تلفنی, نخست وزیر پاکستان,

نخست وزیر پاکستان در گفتگوی تلفنی با امیر قطر بر لزوم همکاری جامعه جهانی در بازسازی افغانستان و دستیابی به ثبات اقتصادی و ایجاد رفاه برای مردم این کشور تاکید ورزید.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر پاکستان در گفتگوی تلفنی با امیر قطر بر لزوم همکاری جامعه جهانی در بازسازی افغانستان و دستیابی به ثبات اقتصادی و ایجاد رفاه برای مردم این کشور تاکید ورزید.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر روز گذشته در تماس با عمران خان نخست وزیر پاکستان با وی در خصوص اوضاع مختلف افغانستان و تحولات سیاسی و امنیتی این کشور به بحث و رایزنی پرداخت.

مقامات پاکستان و قطر علاوه بر گفتگو در خصوص اوضاع افغانستان به بررسی مناسبات دوجانبه در زمینه های مختلف پرداخته و بر تقویت بیش از پیش روابط میان دو کشور تاکید ورزیدند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در این گفتگوی تلفنی با تاکید بر اهمیت روابط دوستانه با قطر برای دولت اسلام آباد ابراز داشت: ما خواهان مستحکم سازی مشارکت اقتصادی و سیاسی خود با قطر هستیم.

وی همچنین از اقدامات حفاظتی دولت قطر در قبال بیش از 200 هزار کارگر پاکستانی و مراقبت از آنان در شرایط شیوع ویروس کرونا تقدیر نمود.

نخست وزیر پاکستان در ادامه با بیان اینکه برپایی صلح و ثبات در افغانستان به نفع پاکستان و تمام منطقه می باشد تاکید نمود اکنون که فرصت مناسب برای برپایی امنیت پایدار در افغانستان پس از چهل سال کشمکش و درگیری به وجود آمده است، جامعه جهانی باید در این برهه حساس در بازسازی افغانستان و ایجاد ثبات اقتصادی در این کشور همکاری نماید و مردم این کشور در فعالیت های مثبت درگیر کند و این تنها راهکار مقابله با بحران انسانی و مهاجرت است.

مقامات دو کشور در پایان نسبت به ادامه رایزنی ها میان موضوعات مختلف مورد علاقه بین المللی و منطقه ای توافق نمودند.

 

ارسال نظر

 
1