خبر فوری

 
 
عمران خان:در جنگ یمن،همراه عربستان خواهیم بود/همانند محمد بن سلمان با فساد در پاکستان مبارزه خواهیم کرد
کد خبر :813675276

15:54 1397/06/30


برچسب ها : حوثی, عربستان سعودی, یمن,

در جنگ یمن در کنار عربستان خواهیم بود و در برابر حملات حوثی ها،با عربستان خواهیم بود


 

دبی:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری جنگ،عمران خان نخست وزیر پاکستان که پس از عربستان به امارات متحده سفر کرده است در مصاحبه با شبکه سعودی تی وی گفت:به هیچ کس اجازه نگاه بد به عربستان را نخواهیم داد،برای حل و فصل تنازعات میان کشورهای اسلامی به خصوص یمن آماده ایم و خواهان میانجیگری در خاورمیانه هستیم.

در جنگ یمن در کنار عربستان خواهیم بود و در برابر حملات حوثی ها،با عربستان خواهیم بود،زیرا در مواقع حساس و لازم،عربستان همراه ما بوده است.

عمران خان گفت:جنگ و اختلاف میان کشورهای مسلمان،ضربه شدیدی به قدرت امت مسلمان وارد نموده است و ما با استفاده از تمام فرق اسلامی موجود در پاکستان خواهان خاتمه بخشیدن به تنازعات و اختلافات میان کشورهای مسلمان هستیم.

جنگ های سومالی،لیبی،افغانستان و سوریه موارد قابل ذکری هستند که میتوان به آن اشاره کرد،این جنگ ها امت مسلمه را به انزوا کشانده و ما را بسیار ضعیف نموده است و پاکستان برای اتمام و حل و فصل این تنازعات و درگیری ها ایفای نقش خواهد نمود.

وی در ادامه افزود: به دلیل مشکلات متعدد داخلی،تا 3 ماه تصمیم به سفر نداشتم،اما به دلیل دعوت شاه سعودی و اصرار وی به عربستان آمده ام.

 

وی با اشاره با اقدامات عربستان سعودی برای مقابله با فساد اداری و اختلاس میان مقامات افزود:اقدام عربستان برای خاتمه بخشیدن به فساد اداری بسیار مثبت و موثر بود و ما خواهان استفاده از تجربیات و راهکارهای عربستان برای مقابله و خاتمه بخشیدن به فساد در پاکستان هستیم.

عمران خان در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر سیاست پاکستان در قبال ایران گفت:ایران همسایه ماست و ما همانند سیاست های خود در قبال دیگر همسایه ها، خواهان برقراری روابط مفید و صمیمانه با ایران هستیم.

ارسال نظر

 
1