خبر فوری

 
 
عمران خان: خروج عجولانه نیروهای خارجی از افغانستان غیر عاقلانه خواهد بود
کد خبر :113134232

10:12 1399/07/06


برچسب ها : ارتش افغانستان, پاکستان و افغانستان, روند صلح افغانستان, عمران خان, ناتو, نیروهای آمریکایی,

نخست وزیر پاکستان با اجرایی خواندن برپایی صلح در افغانستان، خروج عجولانه نیروهای خارجی از این کشور را غیر عاقلانه توصیف کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر پاکستان با اجرایی خواندن برپایی صلح در افغانستان، خروج عجولانه نیروهای خارجی از این کشور را غیر عاقلانه توصیف کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، عمران خان نخست وزیر پاکستان در یادداشتی که در نشریه آمریکایی واشنگتن پست منتشر گردید نوشت: در حال حاضر موقعیت ویژه ای برای افغانستان و منطقه شکل گرفته است، جنگ داخلی افغانستان در نتیجه مذاکرات بین الافغان در دوحه در عرصه پایانی خود قرار دارد.

وی افزود: ما از جنگ افغانستان نتیجه گرفتیم دو کشور پاکستان و افغانستان از لحاظ فرهنگی و جغرافیایی با یکدیگر گره خورده اند و تا زمانی که صلح و امنیت برای برادران و خواهران افغان ما میسر نگردد، پاکستان نیز به امنیت واقعی دست نخواهد یافت.

نخست وزیر پاکستان در ادامه این یادداشت خود می نویسد: صلح و ثبات افغانستان نه با زور قدرت های خارجی، بلکه تنها با حضور رهبران و طرف های افغان نیز امکان پذیر است.

وی در بخش دیگری از یادداشت خود با اشاره به مشکلات احتمالی در روند مذاکرات بین الافغان ابراز داشت: مذاکرات بین طرف های افغان می تواند سخت و آزار دهنده باشد که نیازمند بردباری و درک متقابل است، ما باید این نکته را درک کنیم که اتلاف وقت بر سر میز مذاکرات از درگیری های خونین در میدان جنگ بهتر است.

عمران خان در ادامه می گوید: پاکستان در تمامی این روند به همکاری با برادران افغانی خود ادامه خواهد داد، پاکستان معتقد است نتیجه بخش بودن مذاکرات صلح هیچگاه در محیط جنگ و درگیری امکان پذیر نخواهد بود و طرفین باید اقدامات خشونت آمیز خود در عرصه نبرد را کاهش دهند.

وی در پایان عنوان نمود: دولت افغانستان طالبان را به عنوان یک حقیقت سیاسی پذیرفته است و امیدوارم طالبان نیز این تغییر رویکرد دولت افغانستان را مورد استقبال قرار دهد.

ارسال نظر

 
1