خبر فوری

 
 
عمران خان: آمریکا تسلیم مواضع حزب تحریک انصاف شده است
کد خبر :328681264

13:19 1397/09/15


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, پاکستان, عمران خان, مذاکرات صلح,

عمران خان نخست وزیر پاکستان با اشاره به نامه رئیس جمهور آمریکا گفت: پاکستان امروز نقش اصلی را در میانجیگری ایفا میکند وآمریکا سیاست های حزب تحریک انصاف را در زمینه افغانستان را پذیرفته است.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری جیو، عمران خان نخست وزیر پاکستان با اشاره به نامه رئیس جمهور آمریکا گفت: پاکستان امروز نقش اصلی را در میانجیگری ایفا میکند وآمریکا سیاست های حزب تحریک انصاف را در زمینه افغانستان را پذیرفته است.

عمران خان در سخنرانی خود در جلسه هیئت دولت اظهار داشت: در دیدار با زلمی خلیل زاد نماینده خصوصی آمریکا در خصوص مسائل امنیت افغانستان بحث و تبادل نظر صورت گرفت و امروز مایه خرسندی است که آمریکا موضع 15 ساله ما را که جنگ افغانستان تنها از طریق سیاسی حل خواهد شد را پذیرفته است.

وی گفت: آمریکا برای برپایی امنیت در افغانستان و مذاکره با طالبان خواستار همکاری ماست، اکنون پاکستان در حال ایفای نقش اصلی میانجیگری است و تصور من از گذشته این بوده است که ما باید از ابتدا نقش میانجیگر در جنگ افغانستان را داشتیم تا آنکه آمریکا از ما خواهان عملیات بیشتر علیه تروریست باشد و ما باید برای برپایی امنیت در افغانستان به ایفای نقش بپردازیم اما با پرداخت پول، ما را در جنگ دیگران شریک کردند.

عمران خان افزود: نقش ما در عوض شرکت در جنگ دیگران، نقش میانجیگر است، ما از برپایی امنیت در یمن از طریق مذاکرات، سخن به میان آوردیم و با کشورهای ایران و عربستان سعودی نیز در این باره به گفتگو پرداختیم و وزیر امور خارجه ایران خواستار ایفای نقش از سوی پاکستان در خاتمه بخشیدن به جنگ یمن شده است.

ارسال نظر

 
1