خبر فوری

 
 

کویته: به گزارش راز نیوز | سازمان های بین المللی بلوچ برای حقوق بشر به منظور برجسته کردن نقض شدید حقوق بشر در ایالت بلوچستان، تابلوهای تبلیغاتی در لندن نصب کرده اند.

روی تابلوهای تبلیغاتی مذکور نوشته شده است که " آیا شما می دانید؟ بیش از 8 هزار نفر در ایالت بلوچستان ربوده شده اند." از این طریق توجه مردم به ربوده شدن افراد در ایالت بلوچستان جلب شده است.

بر اساس گزارش شورای حقوق بشر بلوچستان، فقط در ماه دسامبر سال 2021 بیش از 63 نفر ربوده شده و 37 نفر به قتل رسیدند.

بر اساس گزارش کمیسیون تحقیق در مورد افراد ربوده شده، 8122 مورد ربوده شدن افراد به طور رسمی ثبت شده و تحقیقات در مورد بسیاری از این درخواست ها هنوز به سرانجام نرسیده است.

سازمان های مستقل حقوق بشر محلی و بین المللی تعداد افراد ربوده شده در ایالت بلوچستان را بسیار بیشتر می دانند. فقط از ایالت بلوچستان 20 هزار نفر ربوده شده اند که جسد 3 هزار نفر از آن ها که طی تیراندازی جان باخته بودند کشف شده است. بر روی این اجساد آثار شکنجه مشاهده شده است.

سازمان حقوق بشر عفو بین الملل از مقامات پاکستان خواسته که از ربودن افراد به عنوان ابزار سیاست حکومتی دست بردارند. این سازمان طی یک جلسه توجیهی به آثار ربوده شدن افراد بر خانواده آن ها در ایالت بلوچستان استناد کرده است.

پیش از این در ماه ژانویه 2014 در شهرستان خضدار ایالت بلوچستان یک گور دسته جمعی با 167 جسد کشف شده بود.

سازمان های حقوق بشر بر این باور بودند که این اجساد متعلق به افراد روده شده بلوچ است اما مقامات پاکستانی بدون انجام هیچ گونه آزمایش دی ان ای، این اجساد را دفن کردند.

دولت پاکستان از چندین سال قبل تاکنون توسط سازمان های حقوق بشر محلی و بین المللی مورد انتقاد قرار گرفته و آن ها علیه دولت پاکستان صحبت کرده اند.

عمران خان پیش از رسیدن به مقام نخست وزیر پاکستان چندین بار طی مصاحبه های تلوزیونی به نقش داشتن سازمان های اطلاعاتی پاکستان در ربوده شدن و قتل بدون محاکمه مردم اعتراف کرده بود. وی متعهد شده بود که اگر وی در جلوگیری از این امر ناکام ماند، با مسئول دانستن مسببان این امر، از سمت خود استعفا خواهد داد.

اکنون 4608 روز از برپایی کمپ اعتراضی برای آزادی افراد ربوده شده بلوچ توسط بازماندگان و خانواده های آنان در شهر کویته می گذرد. آن ها از مدت ها پیش برای برجسته کردن نقض شدید حقوق بشر در ایالت بوچستان در مجامع بین المللی فعالیت می کنند.

آن ها علاوه بر برگزاری نشست هایی در اروپا و آمریکا ، توجه خود را بر فعالیت های حمایتی در سازمان ملل، پارلمان اروپا و مجلس نمایندگان آمریکا متمرکز کرده اند.

ارسال نظر

 
1