خبر فوری

 
 
عزم پاکستان و چین برای شناسایی عاملان حادثه تروریستی داسو
کد خبر :140951089

10:49 1400/05/03


برچسب ها : پاکستان و چین, شاه محمود قریشی, وانگ یی, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه چین,

هیئت های عالی رتبه سیاسی پاکستان و چین در جریان مذاکرات و گفتگو با یکدیگر بر عزم خود برای شناسایی عاملان حادثه تروریستی انفجار اتوبوس در داسو و پرده برداری از چهره اصلی عاملان این اقدام تاکید کردند.


چنگدو: به گزارش راز نیوز| هیئت های عالی رتبه سیاسی پاکستان و چین در جریان مذاکرات و گفتگو با یکدیگر بر عزم خود برای شناسایی عاملان حادثه تروریستی انفجار اتوبوس در داسو و پرده برداری از چهره اصلی عاملان این اقدام تاکید کردند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در چین حضور دارد روز گذشته در شهر چنگدو مرکز استان سیچوان چین در سطح هیئت عالی رتبه با هیئت چینی به ریاست وانگ یی وزیر امور خارجه این کشور به دیدار و رایزنی پرداختند.

هیئت های و طرف در این دیدار در زمینه مناسبات دوجانبه دوستانه میان اسلام آباد و پکن و گسترش سطح همکاری ها میان دو کشور در بخش های مختلف اقتصادی، دفاعی و امنیتی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دو طرف همچنین بر عزم خود برای تکمیل پروژه های تحت مجموعه اقتصادی سی پک در مدت زمان تعیین شده و مقابله با چالش های پیش روی مشترک تاکید ورزیدند، مقامات پاکستان و چین عزم خود را نسبت به شناسایی عناصر دخیل در حمله تروریستی به اتوبوس حامل شهروندان چینی در منطقه داسوی پاکستان و محاکمه این افراد را اعلام داشتند.

مقامات دو کشور در ادامه این رایزنی به بررسی اقدامات در دست انجام در پروژه های زیر مجموعه سی پک پرداخته و نسبت به تکمیل به هنگام این پروژه ها تاکید ورزیدند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار ابراز داشت: اسلام آباد مصمم به تداوم حمایت از چین در زمینه راهبرد چین واحد و اموری مانند تایوان، سین کیانگ، تبت، هنگ کنگ و دریای چین جنوبی می باشد.

وزرای امور خارجه پاکستان و چین در ادامه رایزنی ها در زمینه اوضاع سیاسی و امنیتی منطقه نیز به بحث و تبادل نظر پرداختند و شاه محمود قریشی همتای چینی خود را از آخرین اوضاع کشمیر و اقدامات ضد انسانی هند علیه مردم بی دفاع کشمیر آگاه ساخت، وی همچنین از حمایت های بی بدیل چین از مواضع پاکستان در بسترهای بین المللی تقدیر و تشکر نمود.

وزرای امور خارجه دو کشور در بخش دیگری از این گفتگو نسبت به تحولات افغانستان و گسترش موج خشونت و درگیری ها در این کشور ابراز نگرانی نموده و بر ضرورت حل مسئله افغانستان از طریق راهکار سیاسی و انجام مذاکرات جامع تاکید ورزیدند.

وزیر امور خارجه پاکستان با بیان اینکه پاکستان برپایی صلح در افغانستان را لازمه توسعه روابط منطقه ای و ایجاد امنیت و ثبات در منطقه می داند گفت: پاکستان نقش صادقانه ای در پیشبرد روند صلح در افغانستان داشته است و اقدامات خود در زمینه را همچنان تداوم خواهد بخشید، ما مصمم به مشارکت در بازسازی افغانستان و توسعه اقتصادی و اجتماعی این کشور از طریق همکاری جامعه جهانی هستیم.

ارسال نظر

 
1