خبر فوری

 
 
عرضه مبلغ 1 میلیارد و 300 میلیون دلار بانک توسعه آسیا به پاکستان
کد خبر :1164883267

16:46 1398/06/08


برچسب ها : بانک توسعه آسیا, پاکستان,

بانک توسعه آسیا پس از دیدارهای اخیر معاون ریاست این بانک با مقامات عالی رتبه سیاسی پاکستان، تصمیم به عرضه مبلغ 1 میلیارد و 300 میلیون دلار در ماه نوامبر سال جاری به اسلام آباد را اخذ کرده است.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، بانک توسعه آسیا پس از دیدارهای اخیر معاون ریاست این بانک با مقامات عالی رتبه سیاسی پاکستان، تصمیم به عرضه مبلغ 1 میلیارد و 300 میلیون دلار در ماه نوامبر سال جاری به اسلام آباد را اخذ کرده است.
طبق گزارشات، یک میلیارد از این مبلغ تنها برای پشتیبانی از بودجه و 300 میلیون دلار برای انجام اصلاحات در بخش انرژی صرف خواهد شد.
براساس اعلام این بانک، از سال 2020 تا 24، 7.5 میلیارد دلار عرضه خواهد داشت که این مبلغ طبق برنامه کاری عملیاتی کشور ارائه خواهد شد.
ناگفته نماند، هیئت بانک توسعه آسیا به رهبری شی ژن چن روز گذشته دیداری با عمران خان نخست وزیر پاکستان داشت، شی ژن چن در این دیدار با بیان این موضوع که پاکستان به دلیل یک عضو موسس، شریک مهم ای دی بی است، عنوان کرد، پاکستان می تواند در تقویت همکاری در آسیای مرکزی غربی نقش موثری داشته باشد. این بانک پیشنهاد همکاری با پاکستان درخصوص خاتمه فقر را داد که مورد استقبال نخست وزیر این کشور قرار گرفت و افزود، پایان دادن به فقر و توجه به جامعه زیر خط فقر از اولویت های دولت من است. عمران خان در این میان خطاب به وزیر امور اقتصادی نیز گفت: هرچه سریعتر اقدامات لازمه برای اجرای پروژه های ای دی بی انجام و برای رونق اقتصادی شهروندان، همکاری با ای دی بی را تسهیل بخشید.

ارسال نظر

 
1