خبر فوری

 
عربستان سعودی اکنون نیازمند به پاکستان است
کد خبر :1450293873

17:35 1397/07/29


برچسب ها : پاکستان, عربستان سعودی,

باتوجه به رویداد مهمی که طی چند روز گذشته در عربستان سعودی اتفاق افتاد، اکنون اوضاع سعودی نسبت به قبل تغییر کرده و عربستان نیازمند به پاکستان است


عربستان سعودی اکنون به پاکستان نیاز دارد. براساس گزارشات، عارف حمید بهتی یکی از خبرنگاران پاکستانی طی سخنان خود در رابطه با سفر عمران خان به عربستان سعودی گفت : در زمانی که عمران خان برای نخستین بار با مقامات سعودی دیدار کرده بود، وضعیت چیز دیگری بود. آن زمان مقامات عربستان سعودی از کمک مالی به پاکستان اجتناب ورزیده بودند.

وی افزود : براساس اطلاعاتی که من دارم، عربستان سعودی به پاکستان گفته بود که قرارداد انتقال خط گازی ایران به پاکستان را لغو کند. اما باتوجه به رویداد مهمی که طی چند روز گذشته در عربستان سعودی اتفاق افتاد، اکنون عربستان سعودی به پاکستان نیاز دارد. باید ببینیم که عمران خان با سفر خود به سعودی، چگونه پرونده خود را ارائه خواهد کرد.

متاسفانه ما IMF را به شوخی گرفته ایم. وام گرفتن عمل اشتباهی نیست. بلکه باید پس از دریافت وام آن را صرف بهبودی وضعیت اقتصادی کشور کرد. عمران خان اکنون درعوض ابراز تاسف برای گذشته باید سیاست های جدیدی را بسازد. عمران خان باید بدون اتلاف وقت، فورا به IMF مراجعه کند. لازم به ذکر است که عمران خان طی سفر خود به عربستان، در کنفرانس بین المللی سرمایه گذاری شرکت خواهد کرد.

ولیعهد عربستان محمد بن سلمان کشورهای بزرگ و ثروتمند را برای شرکت در این کنفرانس و سرمایه گذاری در عربستان، خود دعوت کرده است.

مهم ترین خبر در این رابطه آن است که این کنفرانس در زمانی برگزار می‌شود که اکثریت کشورهای غربی از شرکت در این کنفرانس خودداری کرده اند.

اما سفر کنونی عمران خان به عربستان ، موضع مهمی را به خود گرفته است. ناگفته نماند که مقامات سعودی طی پیامی، از عمران خان خواستار شرکت در این جلسه و دیدار با مقامات سعودی شده اند، تا بوسیله این دیدار گفته هایی که طی سفر قبلی وی به عربستان ناتمام ماند را به اتمام برسانند.

ارسال نظر

 
1