خبر فوری

 
 
عدم واکنش پرچمداران حقوق بشر به حادثه تروریستی نیوزیلند
کد خبر :2024360242

17:03 1397/12/24


برچسب ها : پاکستان, تروریست, تروریسم, تیراندازی, حمله, نیوزیلند,

درحالی که برخی از مقامات کشورهای غربی و یا مسلمان این حادثه تروریستی را محکوم کرده اند، اما تاکنون پیامی از محکومیت این حادثه تروریستی از جانب پرچمداران حقوق بشری منتشر نشده است.


 

به گزارش راز نیوز، امروز ( جمعه ) عناصر تروریستی با ورود به دو مسجد در شهر کرایست چرچ نیوزیلند، نمازگزاران را هدف تیراندازی خود قرار دادند. گفته می شود که در این حمله تروریستی دست کم 50 تن از مسلمانان به شهادت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند. درحالی که برخی از مقامات کشورهای غربی و یا مسلمان این حادثه تروریستی را محکوم کرده اند، اما تاکنون پیامی از محکومیت این حادثه تروریستی از جانب پرچمداران حقوق بشری منتشر نشده و برخی نیز از تروریستی خواندن حادثه خودداری کرده اند.
قابل ذکر است که منابع خبری و رسانه های غربی و برخی از کشورهای اسلامی در عوض استفاده لفظ تروریست درپی این حادثه ، عاملان تروریستی را با الفاظ " مهاجمان " یا " افراد مسلح " خطاب و شهدای این حمله تروریستی را " هلاک " یا " جان باخته " خوانده اند.

درصورتی که رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ برای هرگونه حادثه ای در جهان پیامی منتشر می کند، درپی این حادثه تروریستی نه ترامپ و نه دولت آن هیچ گونه پیام محکومیت آمیزی در این رابطه منتشر نکرده اند. همچنین کشورهای بزرگی همچون : آلمان، دانمارک، فرانسه، نروژ، روسیه، چین، ژاپن، کانادا و دیگر کشورها نیز در این زمینه سکوت کرده اند. از طرفی ناگفته نماند که برخی از کشورهای اسلامی همچون : عربستان سعودی، کویت، قطر، بحرین، عمان، مصر و غیره نیز متاسفانه درپی حادثه تروریستی و جانگداز نیوزیلند هیچ گونه پیام محکومیت آمیزی منتشر نکرده اند.

قابل ذکر است که بازی کنان بازی کرکت در شهر کراچی نیز با بستن بازو بندهایی مشکی و با سکوت یک دقیقه ای قبل از آغاز بازی، مسابقه خواهند داد.
نیروهای پلیس نیوزیلند از دستیابی به خودرو های بمب گذاری شده در اطراف چند مسجد خبر داده و خاطر نشان کردند که نیروها درحال خنثی سازی بمب های کارگذاری شده هستند.

ارسال نظر

 
1