خبر فوری

 
عدم اطلاع نخست وزیر پاکستان و تیم همراه او از دیپلماسی خارجی
کد خبر :561889195

16:32 1398/11/17


برچسب ها : پاکستان و عربستان سعودی, عمران خان, مالزی, نخست وزیر, نشست کوالالامپور,

نجم سیتی از کارشناسان و تحلیلگران امور سیاسی طی گفتگو در برنامه "24 نیوز" پاکستان در رابطه با سخنان ایراد شده توسط عمران خان نخست وزیر پاکستان طی سفر اخیر وی در مالزی، گفت: تیم همراه نخست وزیر پاکستان در سفرهای خارجی، آگاهی نسبی از دیپلوماسی ندارد. نخست وزیر نباید چنین سخنانی را در ملا عام بیان می‌کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نجم سیتی از کارشناسان و تحلیلگران امور سیاسی طی گفتگو در برنامه "24 نیوز" پاکستان در رابطه با سخنان ایراد شده توسط عمران خان نخست وزیر پاکستان طی سفر اخیر وی در مالزی، گفت: سفیر عربستان سعودی قطعا شکایت نامه ای علیه عمران خان به دولت خود فرستاده و بیانات نخست وزیر را ذکر کرده است. عربستان سعودی قبل از این درپی سخنان رجب طیب اردوغان رئیس‌ جمهور ترکیه که گفته بود پاکستان به دلیل فشار کشورهایی چون عربستان سعودی و امارات متحده عربی و تهدید به اخراج شهروندان خود از این دو کشور، در نشست کوالالامپور شرکت نکرده است، را رد کرده و گفته بود که عربستان هیچگونه فشاری بر پاکستان وارد نکرده است.

نجم سیتی در ادامه افزود: عمران خان در سخنان خود در مالزی، مسئولیت کامل عدم شرکت خود را به عربستان سعودی نسبت داده و زلفی بخاری  مشاور خصوصی نخست وزیر نیز در بیانات خود که گفت: " دوست قطعا مشکلات و وضعیت دوست خود را درک می ‌کند و ماهاتیر محمد و رجب طیب اردوغان هردو از رهبران تاثیرگذاری هستند. مهم این است که باید نگاه کرد که کشور شما در برهه های زمانی مختلف چه خواسته هایی دارد، و یک رهبر نیز باید این را اداره و هدایت کند. خوب اگر رهبر کشور میرفت، باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که حدود 4 میلیون شهروند پاکستانی مقیم امارات و عربستان سعودی هستند. بنابراین ما با توجه به تمامی مسائل، قدم هایمان را بر می ‌داریم. "، هرگونه ابهام در رابطه با فشار دو کشور دوست در خصوص عدم شرکت در نشست کوالالامپور را برطرف کرده و سخنان اردوغان را درست ثابت کردند.

تحلیل گر امور سیاسی خاطر نشان کرد: تیم همراه نخست وزیر پاکستان در سفرهای خارجی، آگاهی نسبی از دیپلوماسی ندارد. نخست وزیر نباید چنین سخنانی را در ملا عام بیان می‌کرد.

ارسال نظر

 
1