خبر فوری

 
 
عادل الجبیر:اجازه تسلط بر یمن را به ایران و حزب الله نخواهیم داد
کد خبر :10044229

13:43 1397/07/07


برچسب ها : ایران, داعش, سوریه, عادل الجبیر, عربستان سعودی, یمن,

ما خواستار حل سیاسی بحران سوریه هستیم و برای عمل نمودن به بیانیه شورای امنیت سازمان ملل،از تمام شبه نظامیان مسلح در سوریه خواسته ایم خاک سوریه را ترک کنند.


 

نیویورک:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری THE NATIONAL ،عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان گفت:ما خواستار حل سیاسی بحران سوریه هستیم و برای عمل نمودن به بیانیه شورای امنیت سازمان ملل،از تمام شبه نظامیان مسلح در سوریه خواسته ایم خاک سوریه را ترک کنند.

وی با رد اتهامات مقامات جمهوری اسلامی ایران در خصوص حادثه تروریستی اهواز گفت:اتهام مقامات ایران مبنی بر ارتباط گروه الاحواز با عربستان سعودی بسیار خنده آور است و بیانات روابط مخفیانه میان عربستان و اسرائیل ادعایی بیش نیست.

عادل الجبیر که در سمینار منعقد شده در شورای روابط خارجی ایالات متحده آمریکا سخنرانی میکرد،با اشاره به موضوع یمن گفت:عربستان هرگز اجازه نخواهد داد ایران و حزب الله لبنان،بر یمن مسلط شوند.

وی با اتهام زنی به مجاهدان حوثی گفت:جنگجویان حوثی سعی در اخلال در عملیات کمک رسانی به مناطق جنگ زده را دارند و کاروان های امدادی سازمان بهداشت جهانی را مورد هدف قرار میدهند.

وی در ادامه گفت:حوثی ها تاکنون 17 توافقنامه را با ما انجام داده اند،اما به هیچ کدام از آنان عمل ننموده اند،مسئله یمن از طریق نظامی حل نخواهد شد و تنها روش برون رفت از بحران یمن،راه حل سیاسی است.

وی هدف حملات نظامی سعودی علیه یمن را فشار بر جنگجویان یمنی برای نشستن پای میز مذاکره دانست.

عادل الجبیر شایعه های روابط میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی را توطئه دشمن قلمداد کرد و گفت:ریاض هیچگونه رابطه ای با دولت رژیم صهیونیستی ندارد.

وی در ادامه گفت:عربستان سعودی خواهان برقراری صلح پایدار در منطقه خاورمیانه و خاتمه بخشیدن به اختلافات فلسطین و اسرائیل بر اساس فرمول تشکیل 2 دولت است.

وی همچنین در مصاحبه خبری خود با شبکه CNN آمریکا در سخنانی مغرضانه درباره ایران گفت:اتهام زنی ایران به نقش داشتن سعودی در عملیات حمله به رژه نظامی در اهواز خنده آور و پست است.مقامات ایران همیشه دروغ میگویند،ایران با مشکلات داخلی روبرو است و هر زمان که آنان با مسائل داخلی روبرو میشوند،دست های خارجی را متهم به دخالت میکنند.

وی در ادامه سخنان گستاخانه خود علیه ایران گفت:ایران تمامی مشکلات و مسائل داخلی خود را به گردن این و آن می اندازد،ایران عوامل پشت پرده خارجی را مسئول بحران اقتصادی و اغتشاشات سال 88 میداند،در حالی که اگر به حقیقت بنگریم ایران در حال دخالت در مسائل داخلی دیگر کشورهاست.

الجبیر با ادامه دادن به اتهامات واهی خود علیه ایران گفت:ایران هیچ گاه به جنگ علیه تروریسم نپرداخته است بلکه حامی مالی تروریست هاست و شامل نمودن ایران در طرح مبارزه با تروریسم بسیار عجیب خواهد بود.

وی گفت:سرپرستی و رهبری حزب الله در لبنان و حوثی ها و القاعده در یمن را ایران بر عهده دارد.

وزیر امور خارجه عربستان در پاسخ به سوالی مبنی مقابله ایران با داعش در سخنانی بی شرمانه و خنده آور گفت:خود ایران باعث تشکیل و پیشروی داعش در سوریه شده است و ایرانی ها بودند که شرایط تجارت بنزین را برای داعشی ها فراهم کردند.

ارسال نظر

 
1