خبر فوری

 
 
طاهر محمود اشرفی: ایران باید موضع خود درمورد حملات موشکی به عربستان سعودی را روشن سازد
کد خبر :192591872

19:39 1398/07/02


برچسب ها : اسلام آباد, ایران, پاکستان, تاسیسات نفتی عربستان, تهران, جنگ, طاهر محمود اشرفی, عربستان سعودی,

طاهر محمود اشرفی رئیس شورای علماء پاکستان طی سخنرانی در کنفرانس "وحدت امت" در پایتخت پاکستان، گفت: ایران باید موضع خود نسبت به حملات موشکی علیه عربستان سعودی را روشن سازد و در عوض تهدیدات جنگی، کشورهای مسلمان مسائلشان را با گفتمان حل و فصل کنند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، طاهر محمود اشرفی رئیس شورای علماء پاکستان طی سخنرانی در کنفرانس "وحدت امت" در پایتخت پاکستان، پس از شفاف سازی وضعیت تاسف بار کشمیر اشغالی و جنایات هند در این منطقه، بیان داشت که از طرفی جنایات نریندرا مودی نخست وزیر هند در کشمیر اشغالی تمامی ندارند و از طرفی نیز بنیامین نتانیاهو صدر اعظم اسرائیل اعلام می‌کند که درصدد آوردن اردن تحت سطله خود است، از طرفی هم علیه سرزمین حرمین شریفین حملاتی صورت می‌گیرد، حملات به تاسیسات نفتی عربستان مترادف با حمله به اقتصاد و امنیت جهان است. سفر عمران خان درچنین وضعیت فجیعی به عربستان سعودی بسیار دانشمندانه بود، وی در این برهه حساس به مقامات سعودی باوراند که ما هرگز از موضع دفاع از سرزمین حرمین شریفین عقب نشینی نخواهیم کرد و او با این اقدام خود تعبیر دقیقی از احساسات ملت پاکستان را ارائه کرده است.
طاهر اشرفی در ادامه گفتگوی خود در کنفرانس عنوان داشت که صدر اعظم های هند و اسرائیل درحال بازی با امنیت جهانی هستند، اقدامات غیر قانونی و اهداف آنها موجب پیدایش موج نگرانی در میان امت مسلمان شده است، برای آزادی کشمیر و فلسطین هر مسلمانی آماده و بپا خواسته و در کنار ملت دو سرزمین ایستاده است. برای عبور از این چالش ها، باید هرچه سریعتر نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی OIC فرا خوانده شود و سیاست و تصمیم قطعی در خصوص حل این مسائل اتخاذ شود. وی خاطر نشان کرد که ایران باید موضع خود نسبت به حملات موشکی علیه عربستان سعودی را روشن سازد و در عوض تهدیدات جنگی، کشورهای مسلمان مسائلشان را با گفتمان حل و فصل کنند.

ارسال نظر

 
1