خبر فوری

 
 
طاهر اشرفی: مصر و پاکستان دارای روابط دوستانه مبتنی بر احترام متقابل هستند
کد خبر :407089341

10:38 1399/09/17


برچسب ها : پاکستان و مصر, سفیر مصر, طاهر اشرفی,

طاهر محمود اشرفی نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور هماهنگی مذهبی در دیدار با سفیر مصر در اسلام آباد اظهار داشت: مصر و پاکستان دارای روابط صمیمی مبتنی بر احترام و محبت متقابل هستند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| طاهر محمود اشرفی نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور هماهنگی مذهبی در دیدار با سفیر مصر در اسلام آباد اظهار داشت: مصر و پاکستان دارای روابط صمیمی مبتنی بر احترام و محبت متقابل هستند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، طاهر محمود اشرفی نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان برای امور هماهنگی مذهبی با انتشار پیامی از دیدار طارق دحروج سفیر مصر در اسلام آباد با وی خبر داد و گفت: در این دیدار پیرامون موضوعات مختلف مورد علاقه و مناسبات دوجانبه میان اسلام آباد و قاهره در امور مذهبی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

طاهر اشرفی در این دیدار با تمجید از تصمیم رئیس دانشگاه الازهر مصر برای مراجعه به دادگاه های بین المللی علیه توهین کنندگان به ساحت مقدس حضرت رسول اکرم(ص) در فرانسه گفت: پیام نخست وزیر پاکستان به رئیس دانشگاه الازهر مصر این است که پاکستان آماده هرگونه همکاری لازم با در تمامی بسترها و سطوح بین المللی است.

وی با اشاره به نقش ویژه پاکستان در جهان اسلام ابراز داشت: پاکستان همواره برای حفظ وحدت و تقریب مذاهب اسلامی تلاش نموده است و نقش برجسته ای در مقابله با تروریسم و پایان آن ایفا نموده است.

وی گفت: تمامی کشورهای اسلامی باید برای مقابله با تروریسم و افراط گرایی متحد شوند و با هرگونه قدرت های پشتیبان و دست های حامی تروریسم مقابله نمایند.

طارق دحروج سفیر مصر در اسلام آباد نیز در این دیدار با بیان اینکه پاکستان کشور دوست داشتنی است گفت: پاکستان و مصر دارای روابط مستحکم و دوستانه با یکدیگر هستند، ما در حال افزایش دوره های آموزشی دانشگاه الازهر برای تربیت طلاب، ائمه جمعه و خطبای پاکستان و همچنین گسترش زبان عربی در پاکستان هستیم.

وی ابراز داشت: در آینده هیئت هایی برای تقویت بیشتر روابط پاکستان و مصر به دو کشور سفر خواهند داشت و رایزنی و همکاری در مورد همه مسائل ادامه خواهد داشت.

طاهر محمود اشرفی در پایان این دیدار در نشست خبری با اهالی رسانه در خصوص انتشار اخباری مبنی بر سفر هیئتی از مقامات پاکستانی به سرزمین های اشغالی خاطر نشان کرد: هیچکدام از مقامات و یا مسئولان پاکستانی به اسرائیل سفر نداشته است و تمامی اخبار منتشر شده در این خصوص کذب و نادرست است، پاکستان بر نظریه اساسی خود استوار است و تا زمانی که دولت مستقل فلسطین تشکیل نگردد هیچگونه طرحی برای برقراری روابط با اسرائیل مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

ارسال نظر

 
1