خبر فوری

 
 
طاهر اشرفی: فرمول صلح ترامپ را رد میکنیم و تنها موضع متحد او آی سی و رئیس جمهور فلسطین، بیانیه امت مسلمان است
کد خبر :1789805722

16:54 1398/11/14


برچسب ها : ترامپ, سازمان همکاری اسلامی, شورای علمای پاکستان, طاهر اشرفی, عربستان سعودی, فلسطین, لاهور, معامله قرن,

رهبران و علمای مکاتب مختلف فکری طی کنفرانس خبری مشترک پس از نشست شورای علماء پاکستان در شهر لاهور، ارائه فرمول یکجانبه در رابطه با مسئله فلسطین توسط ترامپ را توهین به احساسات امت مسلمان دانسته و آن را رد کردند.


لاهور: به گزارش راز نیوز| رهبران و علمای مکاتب مختلف فکری چون: طاهر محمود اشرفی رهبر مرکزی شورای علمای پاکستان، سید ضیاء الله شاه بخاری، کاظم رضا، محمد حسین اکبر، طاهر الحسن، محمد ایوب صفدر، زبیر عابد، محمد خان لغاری، اسد الله فاروق، عبیدالله گورمانی، محمد اسلم قادری، عبد الحکیم اطهر، مبشر رحیمی، اسلم صدیقی، عبد الرحمن لدهیانوی، شمس الحق، طارق نماینده فلسطین، حبیب الرحمن عابد، نصیر احمد اویسی و غیره طی کنفرانس خبری مشترک پس از نشست شورای علماء پاکستان در شهر لاهور، ارائه فرمول یکجانبه در رابطه با مسئله فلسطین توسط ترامپ را توهین به احساسات امت مسلمان دانسته و ابراز داشتند که القدس، مکان مقدسی برای ملت مسلمان است. القدس از دیر باز برای ما بوده و خواهد ماند، هیچکس نمی‌تواند در رابطه با فلسطین و کشمیر معامله ای انجام دهد، مواضع پاکستان، عربستان سعودی و دیگر کشورهای اسلامی در رابطه با فلسطین به طور واضح اعلام شده است. برخی عناصر برای ایجاد هرج و مرج در امت اسلامی درپی متهم کردن برخی رهبران کشورهای اسلامی هستند که امت مسلمان چنین اقداماتی را رد می‌کند. عناصر فتنه گر به اسم فلسطین، بی نقاب شده اند، کشورهایی که روابط با اسرائیل دارند، با بستن سفارتخانه های اسرائیل در کشورهای خود، روابط خود با اسرائیل را نیز قطع کنند.

علما با تعریف از موضع لیگ عربی در خصوص فلسطین، بیان داشتند که مواضع ملت مسلمان درمورد کشمیر و فلسطین باید یکسان باشد. رهبری سازمان همکاری اسلامی OIC در حال حاضر در دست عربستان سعودی است و امت مسلمان امیدوار است که سازمان نسبت به گذشته نقش بهتری در رابطه با مسائل امت ایفا خواهد نمود.

ارسال نظر

 
1