خبر فوری

 
 
طالبان پاکستان: جهاد علیه قاتلان بی رحم کرایه ای (پاکستان) ادامه خواهد داشت
کد خبر :1061795201

15:53 1400/02/12


برچسب ها : ارتش پاکستان, افغانستان, پاکستان, تحریک طالبان پاکستان, تروریست, تروریسم, طالبان افغانستان,

محمد خراسانی سخنگوی گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در اعلامیه ای اظهار داشت:جهاد علیه قاتلان بی رحم کرایه ای (پاکستان) ادامه خواهد داشت.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| براساس خبری که در رسانه ها به نقل از سخنگوی تحریک طالبان پاکستان منتشر شده، آمده است: محمد خراسانی سخنگوی گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در اعلامیه ای اظهار داشت که دوستان پشتو زبان به اجبار دست مجاهدین را از یقه دشمن (ارتش پاکستان) رها کرده و خودشان آن را به یقه خود فرو بردند، و با علاقه خود دشمنی بر مبنای ایدئولوژی با مجاهدین را آغاز کردند. وی افزود: ما با کشتار ارتش پاکستان در بلوچستان مخالف هستیم، ما آن را به عنوان ظلم و جبر معنا می کنیم، و به قطع می توانیم بگوییم که هیچ سازمان جهادی اسلامی نمی تواند مرتکب چنین اقدامات حقیر و غیر اسلامی شود.

خراسانی در ادامه افزود: زمانیکه آمریکا به افغانستان حمله کرد، در نتیجه طالبان افغان و دیگران تحت نظارت سردمداران پاکستان وارد منطقه فاتا شدند. حاکمان پاکستان مرز های کشور را باز کردند و مردم قبایلی نیز هرگونه کمک و همکاری را با آنها انجام دادند، اما زمانیکه پاکستان خواست فرهنگ و آزادی قبایلی ها را خاتمه بخشد، آن زمان قبایل در واکنش به این اقدام، جهاد علیه قاتلان بی رحم کرایه ای (پاکستان) را آغاز کردند که تا کنون ادامه دارد. جنگ فعلی مبارزه با تروریسم نیست، تمامی ذینفعان این جنگ توسط یهودیان ربوده شده اند. طالبان حامل تفکر توسعه طلبانه نیست؛ وی افزود: طالبان در پاکستان و افغانستان برای استقلال زندگی خود را در پرتو سنت های اسلامی و قبیله ای در خاک و سرزمین خود بدون ایجاد مزاحمت برای کشورهای همسایه می جنگند.

سخنگوی تی تی پی در ادامه ضمن انکار هرگونه تضاد میان طالبان پاکستان و افغانستان، اظهار داشت که تنها میدان جنگ متفاوت است، میدان جنگ آنها در افغانستان و ما در پاکستان؛ وی با رد کردن حمله به مدرسه ارتش برای کودکان در پیشاور سال 2014 میلادی، خاطر نشان ساخت که ما هیچگاه نه مسئولیت شهادت کودکان معصوم را برعهده گرفته ایم، نه می گیریم و نه خواهیم گرفت؛ در مورد بررسی این فاجعه غم انگیز، مفتی ابو منصور عاصم امیر فعلی تحریک طالبان پاکستان از پاکستان خواست تا یک هیئت مستقل این واقعه را بی طرفانه بررسی کند که قاتل این کودکان بی گناه کیست؟ درحالیکه تاکنون هیچگونه پاسخی از سوی مقامات پاکستان دریافت نشده است.

وی گفت: موضع طالبان افغانستان بسیار شفاف و واضح است که ما نخست باید از خروج نیروهای غیربومی اطمینان حاصل کنیم، سپس می خواهیم یک امارت اسلامی در خاک افغانستان ایجاد کنیم. یعنی به دنبال ایجاد چنین سیستم اسلامی هستیم که در آن جایگاه هر شخص، گروه، هر جنسیتی مشخص باشد و درآن حقوق همه لحاظ خواهد شد. در این سیستم حاکمیت اسلام خواهد بود نه گروه و شخص، سیاست خارجی و داخلی در پرتو شرع با کشورهای مختلف جهان و غیره تدوین خواهد شد. وی جو مذهبی در پاکستان را دین احزاب مذهبی پاکستان خواند و از عملکرد آنها ابراز خرسندی کرد.

ارسال نظر

 
1