خبر فوری

 
 
طالبان رئیس مرکز اطلاعات و رسانه های دولت افغانستان را به قتل رساند
کد خبر :565985852

11:25 1400/05/16


برچسب ها : پلیس کابل, دولت افغانستان, ذبیح الله مجاهد, روند صلح افغانستان, طالبان افغانستان,

گروه شبه نظامی طالبان افغانستان در جدیدترین اقدام خود در قتل و سرکوب عناصر وابسته به دولت کابل، دوا خان مینه پال رئیس مرکز اطلاعات و رسانه های دولت افغانستان را به قتل رساند.


کابل: به گزارش راز نیوز| گروه شبه نظامی طالبان افغانستان در جدیدترین اقدام خود در قتل و سرکوب عناصر وابسته به دولت کابل، دوا خان مینه پال رئیس مرکز اطلاعات و رسانه های دولت افغانستان را به قتل رساند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان افغانستان در بیانیه ای با بر عهده گرفتن مسئولیت قتل مینه پال آن را یک عملیات ویژه عنوان نمود.

از سوی دیگر میر ویس استنکزئی سخنگوی وزارت کشور افغانستان نیز قتل دوا خان مینه پال رئیس مرکز اطلاعات و رسانه های دولت افغانستان را تایید نمود.

گفتنی است مینه پال پیش از این به مدت چندین سال به عنوان معاون سخنگوی رئیس جمهور این کشور فعالیت داشت.

از سوی دیگر شبه نظامیان طالبان افغانستان گذرگاه مرزی مشترک با پاکستان به نام ویش واقع در منطقه اسپین بولدک را برای هرگونه رفت و آمد و تجارت مرزی مسدود نموده اند.

حاجی وفا نماینده طالبان در قندهار در بیانیه ای در این خصوص ابراز داشت: تا زمانی که پاکستان اجازه عبور و مرور به شهروندان افغان حامل کارت مهاجر و کارت شناسایی ملی افغانستان ندهد و تقاضای ما برای گشایش مرز از صبح تا عصر را نپذیرد این گذرگاه مرزی مسدود خواهد ماند.

ارسال نظر

 
1