خبر فوری

 
 
طالبان: درهای ما برای مذاکرات صلح باز هستند
کد خبر :1734261045

20:29 1398/06/27


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, تروریست, تروریسم, طالبان, مذاکرات,

شیر محمد عباس استانکزئی عضو مرکزی هیئت مذاکراتی طالبان در مصاحبه با یکی از خبرگزاری های انگلیس گفت: از جانب ما درب ها برای مذاکرات باز هستند، بنابراین امیدواریم که طرف دیگر نیز در مورد مذاکرات تجدید نظر خواهد کرد.


به گزارش راز نیوز، شیر محمد عباس استانکزئی عضو مرکزی هیئت مذاکراتی طالبان در مصاحبه با یکی از خبرگزاری های انگلیس، با تاکید بر این موضوع که مذاکرات تنها راه صلح در افغانستان است، اتهامات آمریکا نسبت به طالبان را رد کرده و گفت‌: طالبان مرتکب هیچگونه عمل اشتباهی نشده است. وی خطاب به آمریکا گفت: آنها هزاران طالبان را کشتند، اما کشته شدن یک نظامی آمریکایی به این معنا نیست که آنها چنین واکنشی از خود بروز دهند، زیرا از جانب هیچ طرفی آتش بس نشده است.
عباس استانکزئی ابراز داشت: از جانب ما درب ها برای مذاکرات باز هستند، بنابراین امیدواریم که طرف دیگر نیز در مورد مذاکرات تجدید نظر خواهد کرد. درصورت برقراری توافق، تاکنون آتش بس بین طالبان و نیروهای خارجی اجرایی شده بود. اما چنین توافق آتش‌بسی میان طالبان و نیروهای دولتی افغان وجود ندارد. قرار بود مذاکرات بین افغان ها در تاریخ 1 مهر ماه آغاز شوند و درصورت دستیابی به توافق نامه، موضوعات گسترده تری نسبت به آتش بس شامل آن می‌شدند. وی در حین مصاحبه تایید کرد که طالبان برای کمک به مذاکرات صلح با روسیه و چین تماس گرفته اند.
گفتنی است این مصاحبه عضو مرکزی تیم مذاکره کننده طالبان پس از اعلام رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تعلیق مذاکرات صلح افغانستان صورت گرفته است.

از طرفی دکتر حمدالله محبت مشاور امنیتی افغانستان نیز در مصاحبه خبری خود با بیان این امر که تاکتیک های تهدید آمیز طالبان کارساز نخواهند بود، گفت: تنها راه برقراری صلح افغانستان مذاکرات با دولت این کشور است. گفتگوی آزاد با کشورهای همسایه ای که طالبان را حمایت و رهبری می‌کنند، باید در اولویت باشد.

ارسال نظر

 
1