خبر فوری

 
 
طالبان افغانستان 20 تن از زندانیان دولت را آزاد خواهد کرد
کد خبر :1364770121

20:03 1399/01/24


برچسب ها : آزادی, افغانستان, تبادل زندانی, حزب, طالبان, نظامی,

بعد از آزادی صد تن از زندانیان طالبان توسط دولت افغانستان، حزب طالبان افغانستان نیز 20 تن از زندانیان را آزاد خواهد کرد۔


 

 

کابل : به گزارش راز نیوز| طالبان افغانستان اعلام کرد که 20 تن از زندانیان را آزاد خواهد کرد، بعد از آزادی 100 تن از زندانیان طالبان توسط دولت افغانستان، طالبان نیز اعلام کرد که 20 تن از زندانیان را آزاد خواهد کرد۔

 

سخنگوی طالبان افغانستان سهیل شاهین در پیام توئیتر خود نوشت که امروز حزب امارات اسلامیه افغانستان 20 تن از زندانیان دولت افغانستان را آزاد خواهد کرد وی افزود که این افراد آزاد شده به صلیب سرخ در قندهار تحویل داده خواهند شد۔

 

نا گفته نماند که در ماه آوریل دولت افغانستان 100 تن از اعضای گروه طالبان افغانستان را آزاد کرده است۔ سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان در این باره اظهار داشت که آزادی این افراد به حکم رئیس جمهور افغانستان اشرف غنی بوده است و هدف از این آزادی مهار کردن بیماری کرونا می باشد۔

 

وی افزود زندانیان آزاد شده بخشی از افرادی هستند که اسامی آنها توسط هیئت فنی طالبان به هیئت دولت افغانستان در کابل ارائه شد و در همان جلسه نیز مورد بحث و برسی قرار گرفت۔

 

جاوید فیصل درادامه گفت كه بازداشت شدگان به طور مرتب توسط اداره ملی امنیت افغانستان بررسی شده اند و قول داده اند دوباره به میدان نبرد نخواهند رفت۔

 

همچنین دفتر طالبان در دوحه نیز به دولت افغانستان اطمینان داده است که افراد آزاد شده دیگر به جنگ نخواهند رفت.

ارسال نظر

 
1