خبر فوری

 
 
طالبان افغانستان مذاکرات مسکو را مثبت ارزیابی کرد
کد خبر :291944743

14:33 1397/11/18


برچسب ها : آمریکا, روسیه, طالبان افغانستان, عباس استنکزئی, مذاکرات صلح,

طالبان افغانستان با مثبت ارزیابی نمودن مذاکرات مسکو از ادامه مذاکرات و توافق در خصوص عدم اجازه به گروه های تروریست جهت استفاده از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر خبر داد.


 

مسکو: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری ای آر وای، طالبان افغانستان با مثبت ارزیابی نمودن مذاکرات مسکو از ادامه مذاکرات و توافق در خصوص عدم اجازه به گروه های تروریست جهت استفاده از خاک افغانستان  علیه کشورهای دیگر خبر داد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، پس از پایان مذاکرات دو روزه مسکو در خصوص صلح افغانستان، بیانیه ای در این رابطه صادر گردید.

طبق این بیانیه، به منظور برقرای صلح در افغانستان، مذاکرات دو روزه میان طالبان افغانستان و دیگر رهبران سیاسی افغان و به میزبانی روسیه در مسکو برگزار گردید که در آن از مقامات دولت افغانستان دعوت به عمل نیاورده شد.

در بیانیه این نشست، برای حل اختلافات افغانستان بر ادامه مذاکرات صلح تاکید گردید و در خصوص عدم دخالت کشورهای خارجی در امور افغانستان و عدم اجازه به گروه های تروریستی و تکفیری جهت استفاده از خاک افغانستان علیه دیگر کشورها توافق صورت گرفت.

عباس استنکزئی رئیس هیئت طالبان افغانستان در گفتگو با اهالی رسانه با موفق خواندن مذاکرات مسکو اظهار داشت: تاکنون برنامه جامعی در خصوص خروج نیروهای نظامی خارجی از افغانستان تهیه نگردیده است اما پیشرفت هایی در این زمینه انجام شده است.

لازم بذکر است این رهبر طالبان روز گذشته اعلام کرده بود طالبان نمیخواهد از طریق قدرت، کنترل تمام افغانستان را به دست گیرد زیرا تحت این شرایط، برپایی امنیت در افغانستان امکان پذیر نخواهد بود.

وی گفت: روند مذاکرات به جای خود، اما طالبان تا زمانی که نیروهای نظامی خارجی از افغانستان خارج نشوند، به آتش بس نخواهد پیوست.

استکنزئی افزود: زنان نباید با افزایش قدرت و نفوذ طالبان افغانستان دچار نگرانی شوند، زیرا ما بر اساس شریعت و فرهنگ افغانستان تمامی حقوق مربوط به زنان را برایشان فراهم خواهیم آورد، دختران میتوانند به تحصیل در مدارس و دانشگاه ها بپردازند و زنان نیز حق اشتغال به کار خواهند داشت.

لازم بذکر است پیش از آغاز مذاکرات صلح به میزبانی روسیه، مذاکرات میان نمایندگان طالبان و آمریکا، در چند مرحله به میزبانی قطر در دوحه برگزار گردید که در نتیجه این مذاکرات، پیش نویس توافق برای خاتمه بخشیدن به جنگ 17 ساله افغانستان تهیه گردید و طرفین برای خروج صلح آمیز نظامیان خارجی از افغانستان به توافق رسیدند.

ارسال نظر

 
1