خبر فوری

 
 
طالبان افغانستان: در صورت دعوت پاکستان آن را خواهیم پذیرفت
کد خبر :73904862

16:51 1398/05/03


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, سهیل شاهین, طالبان افغانستان, عمران خان, نخست وزیر پاکستان,

طالبان افغانستان با اشاره به سخنان نخست وزیر پاکستان در خصوص دیدار با مقامات طالبان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد در صورتی که پاکستان از آنان برای سفر به این کشور دعوت به عمل آورد، ما آن را خواهیم پذیرفت و با عمران خان نیز دیدار خواهیم کرد.


 

دوحه: به گزارش راز نیوز طالبان افغانستان با اشاره به سخنان نخست وزیر پاکستان در خصوص دیدار با مقامات طالبان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد در صورتی که پاکستان از آنان برای سفر به این کشور دعوت به عمل آورد، ما آن را خواهیم پذیرفت و با عمران خان نیز دیدار خواهیم کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده سهیل شاهین سخنگوی دفتر طالبان افغانستان در دوحه در گفتگو با خبرگزاری بریتانیایی اظهار داشت: در صورت دعوت پاکستان، آن را خواهیم پذیرفت و با سفر به پاکستان با عمران خان نخست وزیر این کشور نیز دیدار خواهیم نمود.

وی افزود: عمران خان نخست وزیر پاکستان در سفر به آمریکا طی سخنانی گفته بود با طالبان دیدار خواهد نمود و طالبان را برای مذاکره با دولت متقاعد خواهد ساخت، ما تاکنون تمامی دعوت همسایگان خود را پذیرفته ایم و در صورتی که پاکستان از ما دعوت به عمل آورد ما به این کشور سفر خواهیم کرد زیرا پاکستان نیز کشور مسلمان و همسایه ماست.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که « طالبان پیش از نیز به عنوان مهره پاکستان و بخشی از سیاست های این کشور در افغانستان شناخته می شود، آیا با پذیرش سفر به پاکستان، اتهامات جدید علیه طالبان وارد نخواهد شد؟» گفت: کسانی که هیچگونه علتی برای اختلاف با طالبان ندارند به این اتهامات روی می آورند، آنان در گذشته نیز علیه طالبان به اتهام زنی پرداخته اند و در آینده نیز به این اتهام زنی ها ادامه خواهند داد.

وی افزود: ما دارای منافع ملی و اسلامی هستیم و به هیچکس اجازه نخواهیم داد در آن دخالت نمایند، اما ما خواهان برقراری روابط با کشورهای همسایه و کشورهای مسلمان هستیم و دارای روابط با برخی از کشورها هستیم.

سخنگوی طالبان در ادامه ابراز داشت: ما مسائل افغانستان را به دو مرحله داخلی و خارجی تقسیم نموده ایم، مذاکرات جاری در نخستین مرحله در حال طی فرآیند نهایی خود است و در صورت موفقیت این مذاکرات، ما وارد مرحله دوم خواهیم شد و بدین منظور با تمامی طرفین افغان مذاکره خواهیم کرد و دولت افغانستان میتواند به عنوان یکی از طرف های مذاکره در این گفتگوها حضور یابد.

سهیل شاهین گفت: ما پیش از این نیز اقدام به تبادل زندانیان خود با آمریکا نموده ایم و در حال حاضر نیز در تلاش برای تبادل زندانی با آمریکا هستیم و در صورتی کسی خواهان ایفای نقش در این زمینه است ما از آن استقبال خواهیم کرد.

ارسال نظر

 
1