خبر فوری

 
طالبان افغانستان: توافقنامه دوحه باید اجرا شود و سفر اشرف غنی و عبدالله عبدالله به آمریکا، سودی برای افغانستان ندارد
کد خبر :380846611

14:49 1400/03/31


برچسب ها : اشرف غنی, افغانستان, ذبیح الله مجاهد, رئیس جمهور افغانستان, طالبان افغانستان, عبدالله عبدالله, ملا عبدالغنی برادر,

رهبران طالبان افغانستان در اظهاراتی گفته اند که توافقنامه دوحه باید اجرا شود و سفر اشرف غنی و عبدالله عبدالله به آمریکا، سودی برای افغانستان ندارد.


دوحه: به گزارش راز نیوز| ملاعبدالغنی برادر رهبر دفتر سیاسی طالبان افغانستان در قطر در بیانیه ای ضمن تاکید بر اجرایی سازی توافقنامه دوحه به منظور پیشرفت در مذاکرات صلح ، گفت: ما خواستار نفاذ اسلام حقیقی در افغانستان هستیم. وی متعهد شد که طالبان از زنان محافظت خواهد کرد و دیپلمات ها و نهادهای غیر دولتی NGO نیز می توانند با خیال راحت در افغانستان به فعالیت های خود ادامه دهند.

وی افزود: سوالاتی در خصوص سیستم آتی افغانستان پس از خروج نیروهای غیر بومی مطرح می شوند که باید بگوییم: طالبان به دنبال سیستم اسلامی حقیقی است که بتواند شرایطی را مطابق با قوانین مذهبی و سنت های فرهنگی برای زنان فراهم سازد. طالبان افغانستان به گفتگوهای صلح اعتقاد دارند و یک سیستم اسلام حقیقی بهترین راه حل برای افغان ها است.

این درحالی است که دولت افغانستان در واکنش به این اظهارات گفت: طالبان در اظهارات خود خلوص ندارند، آنها تنها به دنبال فریب مردم افغان هستند.

از طرفی ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان افغانستان سفر اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و عبدالله عبدالله به آمریکا را برای منافع شخصی عنوان کرد و افزود: این دو مقام تنها در خصوص اقتدار و منافع شخصی با مقامات آمریکایی گفتگو خواهند کرد و این هیچ سودی برای افغانستان نخواهد داشت.  

ارسال نظر

 
1