خبر فوری

 
 
طالبان: اجازه تفرقه افکنی میان شیعه و سنی در افغانستان را نخواهیم داد
کد خبر :1683732743

19:55 1399/07/09


برچسب ها : افغانستان, تروریست, تروریسم, شیعه, شیعه و سنی, طالبان,

مولوی عبدالسلام حنفی نایب رئیس دفتر سیاسی و رهبر ارشد تیم مذاکراتی طالبان در پیامی خاطر نشان کرد که اجازه تفرقه افکنی مذهبی میان شیعه و سنی در افغانستان را نخواهیم داد.


دوحه: به گزارش راز نیوز| مولوی عبدالسلام حنفی نایب رئیس دفتر سیاسی و رهبر ارشد تیم مذاکراتی طالبان در پیامی خاطر نشان کرد که اجازه تفرقه افکنی مذهبی میان شیعه و سنی در افغانستان را نخواهیم داد. وی با بیان اینکه درخواست برای اجرای فقه حنفی در افغانستان به معنی تبعیض قائل شدن با شیعیان نیست، گفت: هیچ تفاوتی بین شیعه و سنی در این کشور وجود ندارد و به هیچکس اجازه نخواهیم داد اختلافات مذهبی ایجاد کنند.

از طرفی ملا خیرالله خیر خواه وزیر کشور اسبق افغانستان و عضو تیم مذاکراتی طالبان با دولت افغانستان، اظهار داشت که موضوع حقوق شیعه زمانی مطرح خواهد شد که وارد مرحله قانون اساسی شویم. اختلافاتی که میان طالبان و آمریکا برای آغاز مذاکرات وجود دارند، مربوط به اجرای فقه حنفی در افغانستان هستند. وی در ادامه ضمن تاکید اظهار داشت که ما هیچ اختلافی با شیعیان نداریم.

شایان ذکر است رهبران طالبان خواستار اجرای نظام اسلامی در افغانستان بوده اند و اصرار دارند که باید یک نظام اسلامی در این کشور وجود داشته باشد و به هرکسی طبق اعتقادات و ایمانش حقوق داده شود تا درحق کسی ظلم نشود. پیش از این طالبان گفته بود که با مراسمات مذهبی شیعیان در این کشور هیچ مشکلی ندارند. مولوی عبدالسلام حنفی گفته بود که طالبان مشکلی با شیعیان ندارند و بسیاری از شیعیان و افراد هزاره در مناطق تحت کنترل طالبان بدون مشکل زندگی می کنند و طالبان هیچ مشکلی برای آنها ایجاد نکرده است.

ارسال نظر

 
1