خبر فوری

 
 
طالبان: آمریکا لب مرز شکست در افغانستان قرار گرفته است
کد خبر :1850258990

18:17 1398/02/25


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, تروریست, تروریسم, طالبان,

شیر محمد ستنکزئی رئیس تیم مذاکراتی گروه تروریستی طالبان در سخنرانی خود در جلسه ای خصوصی در دوحه مدعی شده است که آمریکا لب مرز شکست در افغانستان است و بزودی از افغانستان خارج خواهد شد.


 

به گزارش راز نيوز، شیر محمد ستنکزئی رئیس تیم مذاکراتی گروه تروریستی طالبان در سخنرانی خود در جلسه ای خصوصی در دوحه مدعی شده است که آمریکا لب مرز شکست در افغانستان است و بزودی از افغانستان خارج خواهد شد.
وی افزود، یا آمریکا با اختیار خود از افغانستان خارج خواهد شد و یا مجبور به خروج نظامی از افغانستان می شود. وی چنین سخنانی را دو روز قبل از مذاکرات اخیر طالبان با آمریکا ابراز داشته بود. اما صفحه حامی طالبان در فضای مجازی ویدیوی سخنان وی را روز جمعه منتشر کرده بود. در ویدیو، وی درحال تعریف از ملت افغانستان برای مبارزه با نظامیان خارجی و تحمیل شکست به انگلیس و روسیه در گذشته است. وی در ویدیوی خود بیان داشته است که خداوند در مبارزه و پیروزی علیه دو ابر قدرت در گذشته ما را کمک کرده است و هم اکنون نیز درحال مبارزه با سومین ابر قدرت هستیم که آن نیز لب مرز شکست قرار دارد.
قابل ذکر است رابرت گیتس وزیر دفاع اسبق ایالات متحده آمریکا در بیانی اظهار داشته بود که احتمال بازگشت طالبان به اوج قدرت و تسلط بر کشور افغانستان درصورت خروج آمریکا از این کشور بدون مستحکم کردن دولت آن وجود دارد. از طرفی نیز زلمی خلیل زاد نماینده خصوصی آمریکا در خصوص ماموریت صلح افغانستان هفته گذشته در پیام تویتری خود نوشته بود: هرچند که روند صلح به کندی درحال پیشرفت است، اما این روند امیدوار کننده به صلح در افغانستان است.

ارسال نظر

 
1