خبر فوری

 
طارق جاوید: اقوام مظلوم پاکستان برای نجات از جنایات ارتش، باید متحد شوند
کد خبر :2042249246

20:27 1399/03/12


برچسب ها : ارتش پاکستان, افراد ربوده شده,

طارق جاوید عضو اسبق مجلس ملی پاکستان و عضو فعلی کنگره جنبش ملی متحد MQM طی مصاحبه ای با "کام ورلد" در پاسخ به سوالات مصاحبه گر گفت: اقوام مظلوم پاکستانی که توسط ارتش ظالم پنجاب مورد ظلم قرار گرفته اند، باید با یکدیگر متحد شوند.


به گزارش راز نیوز| طارق جاوید عضو اسبق مجلس ملی پاکستان و عضو فعلی کنگره جنبش ملی متحد MQM طی مصاحبه ای با "کام ورلد" در پاسخ به سوال مصاحبه کننده که پرسید: در پاکستان به طور کلی و در ایالت سند خصوصا شاهد حوادث نفرت انگیز علیه هندوها و مسیحیان هستیم، شما چه پیامی برای پیروان تمامی ادیان و ملت های پشتون، گلگیت بلتستان، بلوچ و غیره دارید؟ گفت: پیام من برای تمامی ادیان و مذاهب در سطح جهان احترام نسبت به یکدیگر و پاسداری از قوانین کشوری که در آن اقامت دارند، است؛ اما وضعیت در پاکستان چیز دیگری است، آنجا جمهوری وجود ندارد و همواره زیر سایه جمهوری، این ارتش است که حکومت می کند.

وی در ادامه در پیامی خطاب به اقوام بلوچ، پشتون و دیگر قوم ها گفت: پیام من به مردم مظلوم بلوچ، پشتون، گلگیت بلتستان و کشمیر اشغالی پاکستان که مورد ظلم سردمداران پنجابی قرار گرفته اند، این است که: با یکدیگر متحد شوید و برای نجات از جنایات و ظلم های سردمداران پنجابی باید یک جنبش متحد تشکیل دهید. تمامی اقلیت های مذهبی چون هندو، سینگه، پارسی، قادیانی و یا اقلیت های قومی چون سندی، مهاجر، پشتون، سرائکی، بلوچ، بلتی و غیره در پاکستان همچون برده در نظر گرفته می شوند و برای همین از حقوق اساسی خود محروم هستند.

سوال: نظر شما در مورد اختلاف بین دولت محلی ایالت سند و دولت مرکزی چیست؟

پاسخ: پاکستان به معنای استان پنجاب و مستعمرات آن است و مستعمرات پنجاب همچون سند، بلوچستان، خیبر پختون خوا، گلگیت بلتستان و غیره باید مبارزه با دولت مستبد پنجاب را برای استقلال شروع کنند.

 

طارق جاوید در ادامه در پاسخ به سوالی درباره نظر خود در زمینه جنبش های جدایی و استقلال طلب در ایالت های پاکستان، اظهار داشت: مردم هر ایالتی باید به سازمان ملل متوسل شوند و از طریق همه پرسی، حاکمیت و استقلال خود را بدست آورند. اگر آنها خواستار نجات از مظالم ارتش پنجاب هستند، باید با یکدیگر متحد شوند که این تنها راه نجات است، همان کاری که بنگلادش انجام داد. برای این مبارزه باید یک رهبر کاریزماتیک وجود داشته باشد که ما نیز رهبری چون الطاف حسین داریم.  

عضو جنبش ملی متحد در پایان خاطر نشان کرد: جامعه بین الملل باید از خواب بیدار شود و علیه دولت فاشیست، افراط گرای مذهبی پاکستان و ارتش تروریستی پنجاب که افراد غیر پنجابی را هدف ربایش اجباری قرار داده و در نسل کشی دیگر اقوام نقش دارد، اقدام قاطعی انجام دهد.

ناگفته نماند طارق جاوید از اهالی کلانشهر کراچی و سیاستمداران معروف پاکستانی است که در سال 1997 به عنوان عضو مجلس، وارد مجلس ملی پاکستان شد و قبل از آن در سال 1992 وزیر ارگانهای و جانشین وزیر ارشد ایالت سند نیز بود.

ارسال نظر

 
1