خبر فوری

 
 
صلح افغانستان محور گفتگوی تلفنی عمران خان و اشرف غنی
کد خبر :155826938

09:19 1399/07/05


برچسب ها : اشرف غنی, پاکستان و افغانستان, رئیس جمهور افغانستان, روند صلح افغانستان, عمران خان, نخست وزیر پاکستان,

عمران خان نخست وزیر پاکستان و دکتر اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان امروز شنبه در گفتگوی تلفنی با یکدیگر پیرامون مسائل مختلف مربوط به روند صلح افغانستان بحث و تبادل نظر نمودند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| عمران خان نخست وزیر پاکستان و دکتر اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان امروز شنبه در گفتگوی تلفنی با یکدیگر پیرامون مسائل مختلف مربوط به روند صلح افغانستان بحث و تبادل نظر نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، مقامات پاکستان و افغانستان در جریان این گفتگوی تلفنی در زمینه مناسبات مشترک دوجانبه بحث و تبادل نظر نموده و بر ضرورت گسترش همکاری های دوجانبه در پیشبرد روند صلح و برپایی ثبات در افغانستان تاکید نمودند.

نخست وزیر پاکستان با اطمینان بخشی نسبت به ادامه همکاری های اسلام آباد در زمینه روند صلح افغانستان اظهار داشت: با تلاش های ما توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان صورت گرفت و مذاکرات بین الافغان آغاز گردید.

وی با تمجید از اقدامات طرفین در روند مذاکرات بین الافغان بر نقش تمامی گروه ها و احزاب سیاسی افغان در کاهش درگیری ها و برپایی آتش بس در افغانستان تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی طرفین افغان باید نهایت استفاده از فرصت به وجود آمده را ببرند و با تصمیم همگانی و اقدامی مشترک یک توافقنامه جامع سیاسی را نهایی نمایند.

عمران خان افزود: دولت پاکستان از هرگونه تصمیم و خواست ملت افغانستان برای آینده بهتر خود حمایت می کند.

وی در ادامه با اشاره مناسبات دوجانبه پاکستان و افغانستان گفت: پاکستان برای روابط سازنده با افغانستان و برپایی صلح، ثبات و رفاه برای مردم این کشور اهمیت ویژه ای قائل است.

نخست وزیر پاکستان در پایان با تقدیر از دعوت اشرف غنی برای سفر به افغانستان، برای سفر به این کشور ابراز علاقه نشان داد.

ارسال نظر

 
1