خبر فوری

 
 
صلح افغانستان محور دیدار زلمی خلیل زاد با نخست وزیر پاکستان
کد خبر :648954174

10:45 1400/04/29


برچسب ها : دولت افغانستان, روند صلح افغانستان, زلمی خلیل زاد, سهیل محمود, شاه محمود قریشی, طالبان افغانستان, عمران خان, مذاکرات بین الافغان, مشاور امنیت ملی پاکستان, معید یوسف, نخست وزیر پاکستان, نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان,

عمران خان نخست وزیر پاکستان و زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان به بررسی اوضاع متشنج افغانستان و پیشرفت های صورت گرفته در مذاکرات بین الافغان پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| عمران خان نخست وزیر پاکستان و زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان به بررسی اوضاع متشنج افغانستان و پیشرفت های صورت گرفته در مذاکرات بین الافغان پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، زلمی خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان روز گذشته با حضور در دفتر نخست وزیری پاکستان با عمران خان نخست وزیر این کشور دیدار نمود.

در این دیدار که شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه، سهیل محمود معاون وزارت امور خارجه، معید یوسف مشاور امنیت ملی پاکستان و مقاماتی از سفارت ایالات متحده نیز حضور داشتند، دو طرف در خصوص صلح افغانستان و روند مذاکرات بین الافغان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در این دیدار با تاکید بر اهمیت برپایی ثبات در افغانستان برای توسعه اقتصادی منطقه خاطرنشان کرد: بی ثباتی و تنش در افغانستان به نفع پاکستان نخواهد بود، برپایی ثبات و صلح پایدار در افغانستان به توسعه روابط اقتصادی منطقه کمک خواهد نمود.

نخست وزیر پاکستان در ادامه به تشریح تلاش های صادقانه و موثر پاکستان در ایجاد زمینه برای دستیابی به راهکار جامع سیاسی و همه جانبه جهت پایان جنگ 40 ساله در افغانستان پرداخت.

وی افزود: طغیان گروه ها و بی ثباتی در افغانستان هیچگاه در جهت منافع اسلام آباد نخواهد بود، زیرا افزایش شمار مهاجران افغان در پاکستان چالش های جدید و حساسی را در زمینه امنیت ایجاد خواهد نمود.

عمران خان تصریح کرد: ما از ابتدا بر این نکته تاکید داشته ایم که گزینه نظامی راهکار حل مسئله افغانستان نیست، تشکیل دولت با اعمال قدرت و خشونت به حل مسئله کمک نخواهد کرد، توافق از طریق انجام مذاکرات جامع تنها راهکار موجود برای برپایی صلح پایدار و ثبات در افغانستان می باشد و بدین منظور باید تمامی طرف های قدرت در افغانستان انعطاف لازم را نشان دهند.

وی با تاکید مجدد بر عزم اسلام آباد در حمایت از برپایی صلح و ثبات پایدار در افغانستان ابراز داشت: امنیت در مرزهای غربی به نفع پاکستان خواهد بود و ما خواهان تداوم روابط با آمریکا و دیگر کشورهای مرتبط در زمینه برپایی امنیت در منطقه هستیم.

نخست وزیر پاکستان گفت: همسایگان افغانستان و دیگر کشورهای منطقه می بایست برای حل پایدار و سیاسی مسئله افغانستان وارد عمل شده و به همکاری بپردازند، همانگونه که ما در نشست اخیر تاشکند پیشنهاداتی در این زمینه ارائه کردیم.

 

ارسال نظر

 
1