خبر فوری

 
 
صد و هجدهمین نشست سالانه پاکستان و هند پیرامون معاهده رود سند
کد خبر :1252344469

16:25 1401/03/11


برچسب ها : پاکستان و هند, دفتر وزارت خارجه, دهلی نو, نشست, وزارت امور خارجه پاکستان,

صد و هجدهمین نشست سالانه دو روزه کمیسیون دائمی صنعت پاکستان و هند پیرامون معاهده رود سند 1960 در دهلی نو پایتخت هند برگزار شد.


 

دهلی نو: به گزارش راز نیوز | صد و هجدهمین نشست سالانه دو روزه کمیسیون دائمی صنعت پاکستان و هند پیرامون معاهده رود سند 1960 در دهلی نو پایتخت هند برگزار شد.

هیئت 6 نفره پاکستانی را سید محمد مهرعلی شاه، کمیسر رود سند پاکستان و هیئت هندی را پال کمیسر رود سند هند، رهبری می کرد.

به گفته دفتر وزارت امور خارجه پاکستان، مسائل مربوط به آب بین پاکستان و هند مورد بررسی قرار گرفت که شامل به اشتراک گذاری اطلاعات سیل، برنامه بازدید / بازرسی و امضای گزارش کمیسیون دائمی صنعت برای سال منتهی به 31 مارس 2022 بود.

در این نشست، هیئت پاکستانی مخالفت خود را با پروژه های برق آبی هند در رودخانه های غربی برجسته ساخت همچنین به اعتراضات پاکستان پیرامون طرح های هند از جمله پاکل دل نیز پاسخ داده شد.

در این نشست از هند خواسته شد تا اطلاعات قبلی در مورد سیل مطابق با مفاد توافقنامه و رویه فعلی از سال 1989 تا 2018 را ارائه کند. هند همچنین اطمینان داد که اعتراضات باقیمانده پاکستان در نشست بعدی مورد بحث قرار خواهد گرفت زیرا او همچنان در حال بررسی جزئیات است.

در پایان این نشست، هر دو طرف هر دو طرف بر تعهد خود جهت اجرای معاهده رود سند بر اساس اصل واقعی آن تاکید و ابراز امیدواری کردند که نشست بعدی کمیسیون هر چه زودتر در پاکستان برگزار گردد.

 

ارسال نظر

 
1