خبر فوری

 
 
صادق سنجرانی: کریدورهای اقتصادی بیشتری در مرز با ایران افتتاح خواهند شد
کد خبر :1986049041

16:27 1400/05/20


برچسب ها : پاکستان و ایران, رئیس جمهور ایران, رئیس مجلس سنای پاکستان, کریدور اقتصادی,

صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در سفر دو روزه خود به چاغی طی یک جلسه عمومی در زادگاهش نوکندی سخنرانی کرد


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| صادق سنجرانی  رئیس مجلس سنای پاکستان در سفر دو روزه خود به چاغی طی یک جلسه عمومی در زادگاهش نوکندی سخنرانی کرد.

وی در این سخنرانی در مورد سفر اخیر خود به ایران و شرکت در مراسم سوگند رئیس جمهور ایران توضیح داد: به رئیس جمهور ایران اطلاع داده است بلوچ های ساکن در مرز با ایران خواهان کریدورهای تجاری بیشتر هستند و رئیس جمهور ایران این پیشنهاد را پذیرفت.

وی افزود: با افتتاح کریدورهای تجاری، فرصت های شغلی بیشتری ایجاد خواهد شد، زیرا افرادی که در مناطق مرزی بلوچستان زندگی می کنند به شدت وابسته به تجارت مرزی هستند، ما با وزیر بلوچستان و سفیر ایران در پاکستان تماس می گیریم تا کریدور تجاری بسته شده در تفتان بازگشایی شود، صادق سنجرانی همچنین از رئیس جمهور ایران برای اعلام افتتاح کریدورهای تجاری جدید تشکر کرده و از این تصمیم استقبال کرد.

لازم به ذکر است بزرگان قبیله، رهبران سیاسی و مقامات دولتی هنگام ورود صادق سنجرانی در فرودگاه دالبندین از وی استقبال کردند، وی قبل از جلسه عمومی سنگ بنای جاده 103 کیلومتری نوکندی ماشخیل را گذاشته و طرح آبرسانی گات را افتتاح کرد.

صادق سنجرانی در مورد پروژه های عمرانی گفت: جاده ای بین دالبندین و زیارت بلانوش ساخته خواهد شد، واشیک نیز از طریق جاده به گوادر متصل خواهد شد، همچنین پروژه های عمرانی به ارزش 20 میلیارد روپیه در چاغی در حال اجرا است که این پروژه ها در آینده ای نزدیک فرصت های شغلی بی شماری را برای شهروندان به وجود خواهد آورد.

وی ادامه داد: یک دانشگاه مدرن نیز برای تحقیقات در خصوص مواد معدنی در منطقه نوکندی چاغی تاسیس خواهد شد، برنامه های بعدی در زمینه توسعه بخش عمومی شامل پروژه های به ارزش 5 میلیارد روپیه خواهد بود.

ارسال نظر

 
1