خبر فوری

 
 

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | شیخ رشید وزیر کشور پاکستان طی گفتگوی مطبوعاتی به موضوعات مختلفی از جمله آزادی زندانیان پاکستانی از کشورهای مختلف، مذاکره دولت با گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان و روابط پاکستان و حکومت طالبان افغانستان  اشاره کرد.

شیخ رشید گفت: دولت در حال انجام اقداماتی برای آزادی زندانیان پاکستانی از کشورهای مختلف بر اثر جرم های سبک می باشد همچنین وزیر کشور عربستان قرار است روز دوشنبه به پاکستان سفر کند و در همین حال برای آزادی پاکستانی های زندانی در قطر، کویت و بحرین نیز اقدامات مؤثری صورت خواهد گرفت.

وی افزود: بسیاری از زندانیان پاکستانی از ترکیه بازگردانده شده اند. همچنین نخست وزیر پاکستان دستور داده است کسانی که به دلیل عدم پرداخت جریمه در زندان هستند به نوع دیگری جریمه شوند.

آیا درهای مذاکره با تحریک طالبان پاکستان بسته شده است؟ وی در پاسخ به این سوال گفت: درهای مذاکرات هرگز بسته نمی شود، اما کسانی که مرتکب تروریسم می شوند و علیه کشور اسلحه به دست می گیرند نباید بخشیده شوند.

وی درخصوص روابط پاکستان با حکومت طالبان افغانستان گفت: ما با حکومت طالبان در افغانستان روابط خوبی داریم و خواهیم داشت و از جامعه جهانی خواستار هر گونه کمک به مردم افغانستان می باشم.

شیخ رشید با بیان ناراحتی شدید هند در پی سفر نخست وزیر پاکستان به چین گفت: هند هرگز فرصتی را برای بی ثبات کردن پاکستان از دست نمی دهد.

ارسال نظر

 
1