خبر فوری

 
شیخ رشید: تحریک طالبان پاکستان و ملی گرایان بلوچ در حال همکاری با یکدیگر هستند
کد خبر :1231666785

16:20 1400/11/16


برچسب ها : اسلام آباد, پنجاب, تحریک طالبان پاکستان, شیخ رشید, ملی گرایان بلوچ, وزیر کشور پاکستان,

شیخ رشید وزیر کشور پاکستان اعلام کرد: ملی گرایان بلوچ علاوه بر تحریک طالبان پاکستان با دیگر گروه های مسلح نیز همکاری می کنند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | شیخ رشید وزیر کشور پاکستان اعلام کرد: ملی گرایان بلوچ علاوه بر تحریک طالبان پاکستان با دیگر گروه های مسلح نیز همکاری می کنند.

وی افزود: ملی گرایان بلوچ روز 21 دی با یکدیگر متحد شده و ارتش ملی گرای بلوچ را به وجود آوردند. ارتش ملی گرای بلوچ از پشت پره توسط تحریک طالبان پاکستان و گروه های مسلح دیگر حمایت می شود.

وی گفت: داعش و گروه های تروریستی دیگر فعالیت های تروریستی خود را افزایش داده اند. بسیاری از گروه های تروریستی با هند در ارتباط بوده و در افغانستان نیز پایگاه دارند.

وی همچنین گفت: هیئتی از جانب دولت برای مذاکره با تحریک طالبان پاکستان فرستاده شده بود اما آن ها گفته اند که مذاکرات با شکست مواجه شده است.جنگ با تحریک طالبان حتمی بوده و راه دیگری وجود ندارد. امکان پیشرفت مذاکرات با تحریک طالبان وجود نداشته و شرایط آن ها قابل قبول نیست. علاوه بر این تحریک طالبان پاکستان خودسرانه آتش بس را نقض کرده است.

وی در ادامه گفت: نیروهای امنیتی پاکستان حملات تروریستی در پنجگور و نوشکی را خنثی کردند و 2 تروریست به هلاکت رسیده در اسلام آباد نیز عضو همین گروه  ممنوعه بودند.

وی علاوه بر این گفت: تحریک طالبان پاکستان در مناطق مرزی افغانستان مستقر شده اند و گروه های دیگری نیز به عضویت آن ها در آمده اند. این گروه تروریستی با هند و افغانستان در ارتباط بوده و شواهدی مبنی بر ارتباط آن ها با کشورهای دیگر نیز وجود دارد.

ارسال نظر

 
1